حسین دشتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این مقدار 16 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات واجب، 12 میلیارد و 650 میلیون ریال زکات مستحبی و 10 میلیارد و 560 میلیون ریال به صورت زکات فطریه توسط کشاورزان، روستائیان و خیران پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: مردم این استان همچنین 350 تن گندم، 40 تن جو و 27 راس دام سبک در قالب اقلام واجب زکات برای رفع گرفتاری‌های خانوارهای بی‌ بضاعت ساکن در روستاهای مودی زکات در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند.
دبیر شورای زکات استان اردبیل با اشاره به اینکه از محل زکات پرداختی نیکوکاران استان به مشکلات پنج هزار و 320 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال‌ گذشته رسیدگی شده است، بیان کرد: کمیته امداد بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوارهای تحت حمایت و اولویت بندی نیازهای اساسی آنها وجوهات مردمی را در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنین با اختصاص شش میلیارد و 150 میلیون ریال از محل زکات پرداختی مشکل معیشتی سه هزار و 270 نفر از مددجویان رفع شده است.
دشتی با بیان اینکه پارسال از محل زکات پرداختی 372 نفر از بیماران نیازمند نیز از کمک‌های درمانی بهره‌مند شده‌اند، گفت: هزینه ساخت 30 واحد منزل مقاوم و مستحکم و مرمت و بهسازی 68 واحد منزل برای افراد بی بضاعت و نیازمند از محل زکات پرداختی توسط مردم پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 900 میلیون ریال از زکات پرداختی صرف کمک هزینه جهیزیه 30 نوعروس، 2میلیارد و یکصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شده است.
وی از پرداخت 800 میلیون ریال کفارت توسط مردم اردبیل خبر داد و بیان کرد: مردم استان با پرداخت کفاره عمد و غیرعمد خود برای یاری رسانی به نیازمندان گام‌های موثری را در سال گذشته برداشته‌اند.
وی با بیان اینکه 70 درصد از زکات پرداختی در قالب «سهم فقرا» به دست خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات رسیده است، بیان کرد: 50 پروژه عام المنفعه نیز با هزینه 12 میلیارد ریال در روستاهای مؤدی زکات اجرا شده است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.