محمد علی طهماسبی روز شنبه در حاشیه بازدید از باغ های خسارت دیده شهرستان مشگین شهر به ایرنا افزود: اقلیم و آب و هوای کشور بویژه استان اردبیل در سال های گذشته تغییر یافته و برای جلوگیری از خسارت باید پهنه جدیدی برای کشت محصولات باغی و زراعی تعریف شود.
وی همچنین بر تغییر الگوی کشت و استفاده از ارقام مناسب وسازگار با آب و هوای منطقه تاکید کرد.
او بیان کرد: در حال حاضر وضعیت باغ های 18 استان کشور اصلا مناسب نیست و در برخی از استان ها 100 درصد محصولات باغی در اثر پدیده سرمازدگی و بارش نابهنگام برف از بین رفته است.
وی اضافه کرد: در سال جاری تسهیلات خوبی برای تامین لوازم گرمازا از جمله بخاری های باغی، دستگاه مه ساز و تجهیزات مشابه برای استفاده در باغ ها در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان آسیب دیدن 80 درصدی 14 هزار هکتار از باغ های این شهرستان گفت: سرما پنج هزار میلیارد ریال به این باغ ها خسارت زده است.
ولی ملکی با اظهار تاسف از کاهش سطح بیمه محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر از کل باغ های منطقه حدود سه هزار هکتار بیمه می باشد.
وی با تاکید بر پرداخت بموقع خسارت باغداران از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و جبران بخشی از خسارت وارده به آن دسته از باغدارانی که موفق به بیمه محصولات خود نشده اند خواستار استمهال وام های کشاورزان و باغداران خسارت دیده شد.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.