' اولویت دولت تدبیر و امید اشتغال و تولید است و حمایت از رشد تولید در استان مهم‌ترین اولویت کاری بهنام جو در استان است. براین اساس ایجاد تحول در صنعت و بهبود فضای کسب و کار سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی را طلب می کند.
جذب سرمایه گذاری یکی از رویکردهای اصلی استان می باشد که مورد توجه دولت محلی قرار گرفته است. یکی از بحث های جدی اشتغال و تولید جذب سرمایه گذاری است که این مهم تنها با اتحاد و انسجام بین متولیان امور اجرایی محقق می شود.
گسترش سرمایه گذاری و پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران و حمایت حداکثری از آن هموارکننده مسیری است که امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد.
جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در دسترس ترین مسیر برای رونق تولید و رشداقتصادی است و ضرورت دارد برای تحقق این هدف مهم و دستیابی به عواید گرانبهای آن؛ موانع موجود برداشته شده و قوانین جهت روان سازی سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور به تصویب رسیده و اجرا شود.
تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه گذاری بویژه در بخش صنعت و خدمات است که سرمایه گذاران را به حضور مستمر و جدی تر در کشور ترغیب می سازد و ایجاد هرگونه مانع در این مسیر رونق تولید و اقتصاد کشور را با خلل مواجه می کند.
بخش های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی، کشاورزی و گردشگری در ایران ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذار دارد، اما تحقق این موضوع مهم به نحوه برخورد ما با سرمایه گذاران و هموار کردن هر چه بیشتر مسیر سرمایه گذاری بستگی دارد.
علاوه بر دولت قوه مقننه با تصویب قوانین مناسب برای حمایت از سرمایه گذاری و قوه قضاییه با نظارت و حمایت از قوانین حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد محیطی امن برای سرمایه گذاری در کشور در این فرآیند نقش آفرین هستند.
سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز باید با شناخت درست نسبت به شرایط امروز کشور و نیازهای توسعه ای آن، با شناسایی درست ظرفیت های موجود، آمادگی لازم را برای حضور موثر در فرآیند رونق تولید و ایجاد اشتغال داشته باشند.
ایجاد مانع در مقابل جذب سرمایه گذار و سخت گیری های غیرضروری در این مسیر در حقیقت مانع تراشی در فرآیند توسعه کشور محسوب می شود که زیان آن به همه ایرانیان می رسد.
پس از انتصاب اکبر بهنام جو بعنوان استاندار اردبیل اقدامات مناسبی برای رونق اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است. بطوریکه طی این مدت طرح ها و برنامه‌های موثری برای رفع موانع تولید در استان اجرایی شده که آینده خوبی را برای اقتصاد استان اردبیل رقم خواهد زد.
استاندار اردبیل معتقد است که برای استفاده از بخش خصوصی باید زمینه اعتماد، اطمینان و آرامش کار را برای این بخش فراهم نمود و در کنار این شرایط باید موانع اداری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی برداشته شود تا سرمایه گذاران بدون دغدغه وارد میدان عمل شوند.
مهندس بهنام جو تنها راه ایجاد اشتغال پایدار جدید در استان را رشد تولید محصولات در بخش های کالا و خدمات دانسته و می داند که برای افزایش تولید نیاز به جذب سرمایه های داخلی و خارجی وجود دارد و در این راستا خواستار افزایش سهم استان از روش های تامین مالی جدید در قالب روش هایی چون فاینانس، تسهیلات صندوق توسعه ملی، اجرای طرح های مشارکتی(مانند B.OT;B.OO;BOL ) شده است.
برای عملیاتی نمودن برنامه ایجاد 20000 فرصت شغلی جدید در سال هم اساس این برنامه با تکیه بر توان و ظرفیت بهش خصوصی بنا شده است و اکثر فرصت های شغلی که در سال جاری محقق خواهد شد ناشی از افزایش تولید و بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در استان و یا ایجاد واحدهای تولیدی جدید توسط بخش خصوصی در استان است.
وی بارها از سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان جهادگران واقعی عرصه تولید و اشتغال یاد کرده و وظیفه خود و مجموعه مدیریت استان را خدمت گذاری و تسهیل امور برای ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری آنها دانسته است و در عمل نیز ثابت نموده که این کلام او نه یک شعار تبلیغاتی؛ بلکه یک باور و اقدامی عملی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز معتقد است: منابع مالی دولتی بسیار محدود است و همچنین اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و برنامه توسعه ششم محدودیت های بیشتری در سرمایه گذاری بخش دولتی در کل کشور ایجاد کرده است؛ لذا جلب و حمایت از سرمایه گذاری نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش های تعاونی و خصوصی اساسی ترین برنامه این معاونت برای تحقق توسعه اقتصادی در استان می باشد.
بهمن حسین زاده ایجاد پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری را یکی از مهم ترین اقدامات حوزه خود برای تسهیل فضای کسب و کار و ارائه خدمت مناسب تر به سرمایه گذاران دانسته و از بهره برداری از این سامانه از اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داده است.
از سوی دیگر چندی است در راستای ایجاد20هزار شغل در سال 97 که استاندار بهنامجو برای تحقق آن قول داده است تفاهم نامه های متعددی منعقد می شود و تلاش شبانه روزی استاندار اردبیل و گرو گذاشتن آبرو و توان خود در این مسیر نشان از اهتمام دولت محلی برای تحقق این قول دارد.
در این راستا به منظور عمل به شعار حمایت از کالای ایرانی و تحقق اهداف اشتغال استان اولین تفاهم نامه فی مابین بزرگترین تولید کننده تابلو فرش کشور با کمیته امداد امام (ره) و اداره کل زندانهای استان جهت ایجاد 1600شغل منعقد شد.
در واقع سرمایه گذار این پروژه شرکت تعاونی تابلو فرش و سردرود استان آذربایجانشرقی که متعهد شده1000 شغل برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و600شغل در زندانهای استان ایجاد کند. همچنین تفاهم نامه400شغل دیگر با توسعه کاری کارخانه مادر آرتاویل تایر منعقد شده است.
با این اوصاف استاندار اردبیل و تیم اقتصادی وی تمام تلاش خود را برای تحقق 20هزار شغل ثابت و قانونی بکار بسته اند و اینکه دغدغه مردم ایجاد شغل پایدار برای فرزندان این مرز و بوم است بجای تخریب و سنگ اندازی بایستی جهت تشویق و ترغیب این استاندار خستگی ناپذیر و ایجاد انگیزه مضاعف برای ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار یاری رسان وی باشند چرا که نتیجه عملکرد مثبت دولت در استان متوجه تمام خانواده ها و جوانان جویای کار خواهد شد.
مجموعه اظهارات و اقداماتی که ماه های اخیر در بخش جذب و حمایت از سرمایه گذاران استان به انجام رسیده و به عقد تفاهم نامه های متعدد که بین بخش دولتی و سرمایه گذاران و کارآفرینان مبادله شده است؛ در کنار توسعه زیرساخت های لازم مانند توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی وآماده سازی منطقه ویژه اقتصادی نمین، نشانه های خوبی از تسهیل فضای کسب و کار در استان به حساب می آیند.
اقدامات یاد شده بالا ازشروط لازم برای رونق کسب و کار در استان بوده که مسئولان ارشد و مقام عالی استان با جدیت دنبال تحقق آن هستند ولی برای تکمیل این فرآیند ضرورت دارد همه مدیران و کارشناسان در تمام بخش های حاکمیتی هم با باور بر این برنامه ها در گسترده تر کردن فرش قرمز واقعی زیر پای کارآفرینان و سرمایه گذاران مردم و مقام عالی استان را همراهی نمایند'.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.