محسن مصطفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 85 مورد طرح با اشتغالزایی 788 نفر با صرف هزینه یک هزار و 563 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.
وی راه اندازی پنج واحد گلخانه ای با اشتغالزایی 22 نفر ، خرید کمباین و تراکتور به تعداد 26 دستگاه با اشتغالزایی 40 نفر و راه اندازی دامداری های کوچک روستایی به تعداد هفت واحد با اشتغالزایی 13 نفر را از جمله طرح های شاخص و اشتغالزایی ذکر کرد که در استان در سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی در زمینه گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی نیز افزود: سال گذشته یک واحد سیب زمینی منجمد آماده طبخ با اشتغالزایی 50 نفر ، یک واحد بسته بندی سبزیجات و صیفی جات تازه و سالاد با اشتعالزایی 6 نفر و یک واحد عصاره گیری گیاهی و عرقیات با اشتغالزایی 14 نفر در این استان افتتاح شد.
او همچنین در زمینه اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش امور دام نیز اظهار کرد: در سال گذشته سه واحد پرواربندی گوساله و بره با اشتغالزایی 23 نفر و ه واحد پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار و مادر گوشتی با اشتعالزایی 37 نفر و 11 واحد دامداری کوچک نیز با اشتغالزایی 11 نفر در این استان راه اندازی شد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.