به گزارش ایرنا ، پروفسور' ادواردو منصور' روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح پایاب سد خدا آفرین در استان اردبیل افزود:سازمان های بین المللی دخیل در مقوله تامین امنیت غذایی همچون سازمان خوار و بار جهانی باید با همکاری تنگاتنگ با کشورهای در حال توسعه و موفق مثل ایران قدم های اساسی را در راستای استفاده بهینه از آب کشاورزی بکار گیرند.
وی بیان کرد: به دعوت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در استان اردبیل حضور یافته ایم تا از نزدیک در جریان فعالیت های ارزشمند متخصصان ایرانی در تجهیز اراضی پایاب سد خدا آفرین قرار بگیریم.
او هدف اصلی از این بازدید را استفاده بهینه از منابع آبی و بهره وری از آن در تولید حداکثر محصول در واحد سطح دانست.
او اظهار کرد: کارشناسان فائو تخصص بالایی در زمینه مدیریت منابع آبی و خاکی دارند و امیدواریم با مشارکتی که با متخصصان ایرانی خواهیم داشت بیش از پیش به اهداف این طرح که افزایش تولید در واحد سطح با حداقل آب مصرفی است برسیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک نیز در جمع کارشناسان سازمان خوار و بار جهانی در اردبیل گفت: جنگ آب در بین اقوام و کشورها شروع شده و باید با رویکرد مناسبی به مشکل آب نگریست.
علی مراد اکبری افزود: اگر کشوری در بحث آب مشکل جدی پیدا کند این مشکل گریبان کل دنیا را خواهد گرفت و جهان از این امر ضرر خواهد دید.
وی اظهار کرد: آب و خاک 2 عنصر تولید هستند که می توانند زندگی جامعه بشریت را نجات دهند، در صورتی که بتوانیم در راستای حفظ پایدار این 2 عنصر قدم های اساسی برداریم در دستابی به امنیت غذایی موفق خواهیم بود.
اکبری گفت: ایران کشوری است که در بحث سخت افزاری زیرساخت های بسیار قابل توجهی دارد و می توان با استفاده از توان بین المللی از این قابلیت ها در جهت تولید استفاده کرد.
او افزود: استان اردبیل از قطب های مهم کشاورزی کشور است و پتانسیل های نهفته ای دارد که با کمک کارشناسان فائو می توان به آنها دست یافت و حضور کارشناسان فائو منجر به افزایش همکاری های بیشتر با این سازمان جهانی خواهد شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.