معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با تشکیل اتاق فکر در سالجاری قصد داریم تا برنامه‌های مناسبتی اعم از جشن‌های اعیاد به صورت ملی و مذهبی را در کنار مناسبت‌های وفات و سوگواری ائمه اطهار به شکل سنتی و منطقی برگزار کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در اردبیل اظهار کرد: باید تمام پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد برای برگزاری شایسته برنامه‌های مناسبتی به شکل ملی و مذهبی در قالب اتاق فکر مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا در بهترین محتوا این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف و به شکل کمیته‌بندی شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد. 
وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها تلاش خواهیم کرد تا همه شهرها و مناطق استان در اولویت هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا تنها در مرکز استان این برنامه‌ها متمرکز نشود بلکه به شکل فراگیر شاهد اجرا و برگزاری آنها باشیم. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل از صبغه ارادت به اهل بیت و ائمه اطهار و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به شکل سنتی برخوردار است امیدواریم برای اعیاد شعبانیه نیز با همکاری تمامی دستگاه‌ها و بنیاد مهدویت حرکتی مناسب انجام شود تا در نیمه شعبان که اوج اعیاد شعبانیه است مطلوب‌‌ترین و کیفی‌ترین برنامه‌ها را شاهد باشیم. 
نواداد محوریت این کار را مربوط به دستگاه‌های فرهنگی نظیر تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: با پرهیز از نگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مقطعی باید برای همه سال و حتی سال‌های آینده برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های عزاداری به گونه‌ای باشد تا با محور قرار دادن خود مردم در محلات، مساجد و هر کوچه و برزن عطر و بوی معنوی برگزاری این مراسم را به عینه دیده و استشمام کنیم. 
وی ضرورت مشارکت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما را در پوشش برگزاری چنین رویدادهایی به شکل فراگیر یادآور شد و بیان کرد: البته باید نقدها را هم در مسیر حل موانع و مشکلات و نارسائی‌ها به گوش جان شنید و تلاشی را انجام داد تا بخش عظیمی از نارسائی‌ها و مشکلات با دیدگاه واقع‌بینانه برطرف شود. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: بنده در دوره قبلی مسئولیت خودم در این استان نسبت به برگزاری بنیاد فاطمیون به عنوان محوریت و مرکزیت برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی اقدام کردم که باید دوباره چنین مجموعه‌هایی را احیا و از ظرفیت‌های آنها در تدارک و تهیه چنین برنامه‌هایی به خوبی استفاده کنیم. 
نواداد با قدردانی از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان مردمی در قالب تشکل‌های متعدد در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه تصریح کرد: امیدواریم با حضور گسترده مردم و با محوریت مساجد، حسینیه‌ها و تکایا زمینه‌ای برای برگزاری شایسته جشن‌های اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان فراهم آید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.