به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام اکبر قیامی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار نمین افزود: این تعداد مستاجر در کاربری های مختلف از املاک وقفی استان استفاده کرده و درآمدهای حاصله نیز طبق نیت واقفان برای امور عام المنفعه و بیماران صعب العلاج هزینه می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 6 هزار حافظ قرآن کریم در این استان تربیت شدند، گفت: امسال نیز بر اساس برنامه و تاکیدات مقام معظم رهبری این تعداد به هشت هزار حافظ قرآن کریم ارتقا خواهد یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از راه اندازی نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان نمین خبر داد و اظهار کرد: یک نماینده برای اداره امور وقفی در شهرستان تعیین شده و در روزهای آینده نیز نمایندگی این اداره کل در نمین افتتاح می شود.
فرماندار نمین هم در این جلسه از کمک های مالی و تجهیزاتی برای راه اندازی نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان و تبدیل آن به اداره خبر داد و گفت: برای شروع کار این نمایندگی ساختمان موقت در نظر گرفته شده و تحویل داده می شود.
عاطف ناصری با بیان اینکه پیام های تبلیغاتی نوشته شده در پیکره دیواره مقبره پیربدرالدین نمین با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی پاکسازی خواهد شد، ادامه داد: فضا سازی و توسعه فضای سبز این مقبره تاریخی نیز توسط شهرداری اجرایی می شود.
وی بر لزوم احیای بافت ساختار تاریخی و فرهنگی نمین و ایجاد المان های مرتبط با پیشینه این شهرستان در شهرها و روستاها تاکید کرد.
تاکنون 565 موقوفه در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.