حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر همه مردم به گرد سفره الهی جمع شوند و در خدمت قرآن باشند هیچ قدرتی نمی تواند اتحاد و همبستگی آن ها را از بین ببرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: آشنایی با قرآن این کتاب حیات بخش انسان یک وظیفه ضروری برای ما مسلمانان است .
وی جذب هرچه بیشتر جوانان را در مسابقات قرآنی مؤثر خواند و گفت: در صورتی که مسابقات قرآن عمومی تر و گسترده تر شود قطعاً اقشار بیشتری را جذب می کند و ما شاهد رشد بیشتر قاریان و حافظان قرآن خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت استان، بیان داشت: امسال برای نخستین بار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف این استان این رویداد را به صورت مشترک برگزار می کنند که این کار سبب بهبود و راحت‌ تر شدن برگزاری این مراسم شده است.
صالحی با اشاره به اینکه این آزمون به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات برای محک زدن میزان ثمربخش بودن برنامه‌های قرآنی برگزار شده در طول سال اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: برای شرکت در این مسابقات ٨ هزارو ٧٣٧ نفر از استان البرز نام نویسی کرده اند که از شهرستان کرج ٣٦٤٤ نفر، شهرستان ساوجبلاغ ١٨٥٤ نفر، شهرستان نظرآباد ٩٢٠ نفر، شهرستان فردیس ٧١٣ نفر، شهرستان اشتهارد ٦٤٦ نفر، شهرستان طالقان ١٠١ نفر و شهرستان ماهدشت ٨٦٤ نفر شرکت کردند.
صالحی خاطرنشان کرد:10 اسفند ماه سال جاری آزمون کتبی و از 12 تا 18 اسفند ماه آزمون شفاهی برگزار می‌شود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.