به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار نمین با بیان اینکه این طرح یک شهرک تخصصی توریستی و گردشگری در استان محسوب می شود، افزود: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح 10 هزار میلیارد ریال است که سرمایه گذاران برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: در سال جاری پس از اخذ مجوزهای زیست محیطی و چند مجوز دیگر این طرح برای اجرایی شدن به سرمایه گذارانی که قبلا اعلام آمادگی کرده اند، واگذار می شود.
او اظهار کرد: طرح مطالعاتی چهار بانده کردن جاده حیران که دغدغه تمام مسئولان و مردم است، در سال جاری به پایان رسیده و وارد فاز اجرایی می شود.
حیدری افزود: آسفالت جاده عنبران به سروآباد ، تحویل جاده دسترسی منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل فرهنگسراهای نمین و عنبران از جمله برنامه های این اداره کل است که با همکاری فرمانداری و اختصاص بخشی از اعتبارات از محل بودجه های استانی در سال جاری اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در صورت تامین ضمانت ، حدود 300 تا 400 تن قیر یارانه ای رایگان به شهرداری های شهرستان نمین اختصاص داده می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: کمربندی کارخانه سیمان به پلیس راه مغان که باعث کاهش 30 تا 50 درصدی ترافیک جاده دسترسی به شمال استان اردبیل و کشور می شود و پنج کیلومتر آن نیز آسفالت شده، در سال جاری در برنامه عملیاتی قرار می گیرد.
عاطف ناصری ، فرماندار نمین نیز در این جلسه گفت: آماده ایم پس از اولویت بندی نیازهای جاده ای شهرستان بیش از 25 درصد اعتبارات مورد نیاز را از محل بودجه شهرستان تامین کنیم.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
شهرستان نمین با استعداد و قابلیت های بی نظیر خود گام های بلندی بسوی توسعه برداشته و این حرکت در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری به خود گرفته است.
مجاورت با فرودگاه ، استقرار منطقه ویژه اقتصادی و وجود بیش از 580 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی باعث شده تا شهرستان نمین این دیار فرهنگ ، تاریخ و طبیعت در تولید و صنعت نیز همپای فرهنگ ، پیشتازی کند.
در چهار سال فعالیت دولت یازدهم بیش از یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی نمین هزینه شده و در سال گذشته نیز 180 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 176 طرح عمرانی توزیع شد.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.