معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا در سالجاری با توجه به افزایش مراودات اقتصادی و تردد بین دو کشور گمرک بیله‌سوار را 24 ساعته فعال کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در گام اول با رایزنی‌های انجام شده قرار است 5 ساعت به ساعات گمرک بیله‌سوار افزوده شود تا هموطنان بتوانند فعالیت‌های مرزی خود را بهتر و بیشتر انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی و در نیمه اول سال قرار است فعالیت گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار به 24 ساعت افزایش یابد که این از خواسته‌ها و مطالبات به حق تجار، بازرگانان و ترددکنندگان دو کشور بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل با بیان اینکه از 25 اسفند تا ششم فروردین امسال تردد بسیار زیادی در گمرک بیله‌سوار به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در این مدت 59 هزار نفر از طریق گمرک بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

حسین‌زاده گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در ادامه از توسعه 400 هکتاری پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: طرح توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار در سالجاری عملیاتی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل از نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری کانتینری و خودرویی در پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با خرید و نصب این تجهیزات بتوانیم به تسهیل امور گمرکی و تجاری دو کشور کمک کنیم.

حسین‌زاده اظهار کرد: ما در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید بخشی از هدفگذاری خودمان را علاوه بر تامین نیاز داخلی به توسعه صادرات کالای مرغوب ایرانی اختصاص دهیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.