به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محسنی در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود: به علت واردات گسترده کالاهای خارجی به کشور وضعیت تولیدات داخلی تاسف بار شده و بازار تولید داخلی به سختی نفس می کشد.
وی گفت: از طرف دیگر در حالی که 50 درصد از بازار پوشاک کشور در دست کالاهای تولید خارج است، وضعیت تولیدات کشاورزی پرمصرفی همچون برنج و چای نیز بهتر از پوشاک نیست.
خطیب جمعه خلخال اظهار کرد: در سال های نه چندان دور 60 درصد از مصرف چای کشور از محل تولید چای داخلی تامین می شد ولی این میزان با واردات گسترده چای خارجی به 12 درصد کاهش یافته و دولت سالانه بیش از 600 میلیون دلار ارز برای واردات چای خارجی هزینه می کند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به بازاریان خلخال برای رعایت حال مردم و گردشگران در نوروز افزود: انتظار از بازاریان رعایت انصاف در حق مشتریان به ویژه رعایت حال نیازمندان و فقرا است.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب جاده اسالم به خلخال گفت: این راه کاملا ناهموار ، فاقد خط کشی و علایم ایمنی و پرخطر برای مسافران است و انتظار می رود با پیگیری نماینده مردم منطقه در مجلس و مسئولان دست اندرکار مشکل این راه برطرف و زمینه استفاده از راه ایمن و بی خطر برای مردم برای دسترسی به استان گیلان فراهم شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.