به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو ، شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود : باید با پرهیز از طرح هرگونه موضوع حاشیه ای و مقررات زاید تمام امکانات ، نیروها و توجه روی ایجاد اشتغال به واسطه تسهیل در سرمایه گذارای و رونق تولید متمرکز شود.
وی با گلایه از بعضی شیوه های مدیریتی در استان تشریح کرد: مدیران باید ابتدا از خود برای اصلاح روش ها و دگرگونی شیوه های نادرست در انجام کارهای مرتبط با رونق تولید و اشتغال شروع و سپس آن را به پرسنل زیر مجموعه خود تسری دهند.
بهنامجو گفت: اینکه یک مدیر از نحوه عملکرد و میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزای یک بانک برای اجرای طرح های مرتبط بی خبر باشد و یا اینکه مدیر یک بانک در پاسخ به عملی نشدن وعده های داده شده با استناد به بعضی گفته ها و نامه های رسیده از تهران ؛ کار را به حال خود رها نماید به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
او گفت : دولت تدبیر و امید امتیازهای بسیار خوبی را برای استانها و به خصوص استان اردبیل در ارتباط با رونق تولید و اشتغال داده است و این همت ما مدیران را می طلبد که با استفاده از این فرصت پیش آمده با برنامه منظم بتوانیم معضل مربوط به بیکاری را با رونق فضای کسب و کار به تدریج برطرف کنیم.
او ؛ با بیان اینکه از این پس تمام نشست های مربوط به پنجره واحد و نیز کارگروه تخصصی اشتغال باید با حضور ارباب رجوع و متقاضیان سرمایه گذاری تشکیل شود خطاب به مدیران افزود: عذر و بهانه در ارتباط با زمین ماندن کارهای مربوط به ایجاد اشتغال از سال آینده پذیرفته نمی شود.
وی به معضل بیکاری و مشکل اقتصادی و معیشتی تعداد زیادی از خانواده ها در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با اندکی همت ، تلاش و اصلاح شیوه های مدیریتی در سال آینده شاهد رونق اقتصادی و فضای کسب و کار در این استان خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل کار ، تعاون و رفاه استان اردبیل نیز در این نشست گفت: امسال تاکنون یک هزار و 36 طرح با مجموع تسهیلات به مبلغ 106 میلیارد ریال در حوزه مشاغل خانگی در این استان به بانک های ملی و صادرات معرفی شده اند.
رحیمی افزود: از این مبلغ تاکنون 51 میلیارد و 750 میلیون ریال معادل 49 درصد تعهدات مربوط به حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.
او گفت: در ارتباط با طرح اشتغال فراگیر نیز تعداد یک هزار و 955 فقره طرح با مجموع مبلغ شش هزار و 810 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده که از این میزان ، تعداد 626 طرح برای دریافت تسهیلات از بانک ها مصوب شده است.
وی افزود : بانک های ملی ، کشاورزی و ملت دارای بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در طرح اشتغال فراگیر در استان اردبیل می باشند و بیشترین میزان پرداختی نیز به شهرستان های اردبیل ، نمین و گرمی مربوط می شود.
به گفته وی در مجموع تاکنون مبلغ 232 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال فراگیر در استان اردبیل به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از مدیران و کارشناسان پیشنهادهایشان را مطرح کردند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.