رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: شورا و شهرداری اردبیل معادل پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند کمک مالی کرده و حمایت همه‌جانبه را از آنها انجام دادند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین افسانه در بیستمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما براساس احساس تکلیف و وظیفه و در قالب ماده 17 سعی کردیم تا اعمال تخفیف و بخشودگی عوارض مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید را به شایستگی انجام دهیم به طوری که حتی با ارقام درشت 20 تا 25 میلیون تومانی نیز در این زمینه موافقت کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما کمک به اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف را به عنوان یک تکلیف و وظیفه برای خود محسوب می‌کنیم ولی انتظار داریم مسئولان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید حداقل در ارج نهادن به این کار ارزشمند شورا و شهرداری یک تشکر خشک و خالی را انجام دهند.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری همواره در کمک به این خانواده‌ها پیشقدم بوده به طوری که در یک سال معادل پرداخت مستمری به این مددجویان ما در شورا و شهرداری تلاش کردیم تا کمک‌کار این خانواده‌های نیازمند باشیم در حالی که برخی از خیرین نسبت به خرید انشعاب آب، برق و گاز برای خانواده‌های نیازمند اقدام کردند اما شورا و شهرداری به صورت مستقیم از منابع خود و به سرعت تلاش کرده تا رضایت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را انجام دهند.
افسانه ادامه داد: ما حتی خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را وظیفه و افتخار ارزشمند خود می‌دانیم اما متولیان در این بخش نیز گاه این خدمات شورا و شهرداری را نادیده گرفته و حتی حاضر نیستند پرده از این حمایت‌ها و کمک‌های تاثیرگذار بردارند.
وی به تسهیل امور شورا در خدمات‌رسانی به این اقشار اشاره کرد و افزود: در حالی که در سایر ادارات ماه‌ها طول می‌کشد تا فرآیند اداری و بروکراسی در پرداخت کمک‌های مصوب به سرانجام برسد اما در شورای شهر ما در طول یک هفته طرح موضوع و تصویب آن را شاهد هستیم تا به سرعت این خانواده‌ها از خدمات موردنظر استفاده کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند از رقم پیشنهادی 17.5 میلیون تومان کمک به جشن گلریزان با توجه به درآمدهای محدود شهرداری با پرداخت نیمی از این مبلغ برای آزادسازی زندانیان جرام غیرعمد موافقت کنند.
افسانه بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری به تعدادی از پیمانکاران بدهی دارد که پرداخت بخشی از این مطالبات در اولویت قرار دارد، ما تنها با پرداخت نیمی از مبلغ پیشنهاد شده برای آزادی زندانیان موافقت کردیم و امیدواریم در این حد و وسع کمک ما را پذیرا باشند.
وی به تخفیف 100 درصدی اعضای شورای شهر برای ساخت یک واحد مسکونی به خانواده‌ای بی‌بضاعت و صاحب دو معلول با کمک فردی خیر اشاره کرد و گفت: ما این تخفیف 100 درصد در صدور پروانه را به سازنده نمی‌دهیم بلکه این فرد با بهر‌ه‌مندی از این مزایا باید از سرپناهی مناسب برخوردار شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.