به گزارش ایرنا ، صفر فتح الله زاده روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در سال جاری خیرین و مردم نیک اندیش منطقه 15 میلیارد ریال به فقرا و نیازمندان جامعه کمک کردند.
وی گفت: افزایش مشارکت های مردمی در بخش های مختلف حامیان ایتام ، افزایش قابل توجه کمک های واریزی مردم به صندوق های جمع آوری صدقات و سایر بخش ها بوده طوری که امسال خلخال مقام اول را در بحث پرداخت زکات مال در بین شهرستان های استان اردبیل به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح های خودکفایی و اشتغال ، 2درصد خانوارهای نیازمند از پوشش کمیته امداد امام خلخال خارج شده اند، اظهار کرد: یک هزار و 800 خانوار که هشت درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.
وی به پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به مجریان طرح های خودکفایی و ایجاد اشتغال زیرپوشش این کمیته در سال جاری اشاره کرد و افزود: چند جدید نیز برای دریافت 50 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به بانک های عامل شهرستان معرفی شدند.
وی از احداث و واگذاری 10 واحد مسکونی محرومان در سال جاری توسط کمیته امداد امام خلخال خبرداد و گفت: برای احداث این واحدها چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: خدمات شایسته این نهاد حمایتی در جامعه نمود علنی داشته و عملکرد کمیته امداد باید از طریق رسانه های جمعی به سمع و نظر مردم برسد.
فریدون بابایی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی و آبروی اشخاص در برخورداری از خدمات حمایتی کمیته امداد افزود: خدمات شایسته ارائه شده کمیته امداد امام به قشر آسیب پذیر تنها در بخش مالی نبوده و خدمات ارزنده ای در ارتقای سطح فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی از سوی این نهاد ارائه شده است.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.