به گزارش خبرنگارایرنا ، علی رحمتی روز شنبه در جلسه مشترک هماهنگی سفرهای نوروزی راهداری وحمل ونقل جاده ای و پلیس راه استان اردبیــل افزود: طرح نوروزی امسال پلیس راه و راهداری از 23 اسفند ماه شروع و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: درحالت عادی به طور میانگین روزانه حدود شش هزار نفر ازطریق ناوگان حمل ونقل عمومی در استان اردبیل جابجا می شود ولی در تعطیلات نوروز این رقم افزایش چشمگیری دارد به طوری که روزانه به حدود 18هزار نفرهم می رسد.
وی از جابجایی بیش از 12 هزار نفر مسافر در روز در ایام نوروز پارسال از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی در استان خبر داد و بیان کرد: هفت پایانه مسافربری و 55 شرکت و شعبه مسافربری در استان به مسافران ارائه خدمت می کند.
رحتمی گفت: در حال حاضر در استان 2 هزارو 500 راننده در بخش مسافری با 400 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 10 سال، 500 دستگاه سواری باعمر متوسط 9سال و حدود 200 مینی بوس باعمر متوسط 24 سال درحال خدمات رسانی به مردم هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه برای رفاه حال مسافران در ایام نوروز نظارت ویژه ای بر نمازخانه ها و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی خواهد شد، افزود : در 11 ماه امسال یک میلیون و 700 هزار نفر در استان جابجا شده اند.
وی اظهار کرد: در روزهای 25 ،28 ،29 اسفند ماه امسال و 4، 9، 10، 12 و 13 فروردین ماه سال آینده محدودیت های ترافیکی برای کامیون ها در محورهای اردبیل ، آستارا و اردبیل ، سرچم و بالعکس اعمال خواهد شد.
وی تشکیل جلسات هماهنگی متعدد با شرکت های حمل و نقل و دستگاههای ذیربط از جمله روسای ادارات راهداری شهرستانها، پلیس راه، شهرداریها، شرکت نفت، نظارت بر عملکرد شرکت ها، رانندگان و مدیران فنی، برنامه ریزی برای کشیک نوروزی و استقرار عوامل اداره کل در پایانه های مسافربری شهرستانها، کنترل قیمت فروش بلیط، پیش فروش حضوری و غیر حضوری بلیط، رسیدگی سریع به شکایات مسافران، پیشگیری از تاخیر مسافرین، هماهنگی با پادگانها و سایر مراکز تولید سفر جهت توزیع سفر در طول تعطیلات و جلوگیری از سفرها در پیک تقاضا، بازدید از رستورانها و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و آماده سازی آنها از لحاظ بهداشتی و کنترل قیمت ها را از جمله طرح ها و برنامه های این ادار ه کل در ایام نوروز برشمرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.