به گزارش ایرنا ، صفر جعفرلو روز شنبه در جلسه کمیته مناسب سازی نمین با بیان اینکه در این شهرستان حدود یک هزار و 200 نفر سالمند زندگی می کنند گفت: کارت منزلت برای شناسایی و تکریم سالمندان همچنین در جهت تسهیل بهره مندی آنها از خدمات رفاهی ادارات صادر می شود.
وی با بیان اینکه 75 درصد هزینه نگهداری سالمندان توسط اداره بهزیستی تامین می شود افزود: 100 درصد هزینه نگهداری سالمندان مجهول الهویه نیز توسط این اداره تامین می شود.
جعفرلو با اشاره به اینکه حدود 800 معلول نیز در این شهرستان زندگی می کنند، اظهار کرد: 530 نفر از این معلولان از بهزیستی به صورت ثابت مستمری دریافت می کنند.
وی او گفت: خدمات توانبخشی ، آموزشی ، تامین نیازمندی ها و بسیاری از خدمات حمایتی دیگر برای سالمندان به صورت کاملا رایگان عرضه می شود.
معاون فرماندار نمین همچنین از مسئولان نظام مهندسی ساختمان خواست در ساخت اماکن و ابنیه اداری و یا تجاری شرایط عبور و مرور سالمندان و معلولان را تسهیل و از هرگونه مماشات در این زمینه چشم پوشی کنند.
شهرستان نمین با 60 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد ، 10 درصد کل جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.