حسین وثوقی ایرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دلیل این امر آن است که در حال حاضر فرش به معنای زیرانداز جایگاه خود را از دست داده و کالاهای مشابه و رقیب مثل موکت و پارکت جای فرش را بعنوان زیرانداز گرفته است.
وی درباره کاهش صادرات فرش دستبافت اردبیل نیز بیان کرد: میزان صادرات فرش دستبافت استان نسبت به سال قبل ثابت مانده اما در مقایسه با 20 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی دلیل اصلی کاهش صادرات فرش را تورم سال های گذشته دانست و گفت: در برابر تورم ، تثبیت نرخ ارز هم باعث شد که تولید کنندگان از بازارهای جهانی فاصله گرفته و رقبا جای آنها را بگیرند.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان اردبیل‌ با اشاره به شکل‌گیری خوشه صنعت فرش در استان بیان کرد: نقشه،فروش و همچنین رفع موانع صادراتی برای فرش دستبافت استان اردبیل جزو اولویت‌های کاری این خوشه است که شرکت شهرک های صنعتی با وجود ضعف در حوزه طراحی حداقل کنسرسیوم صادراتی را مطابق با دستورالعمل کشوری احیا کند تا به رفع موانع در این حوزه اقدام شود.
وثوقی ایرانی ضرورت راه‌اندازی دفتر فروش فرش اردبیل را در تهران یادآور شد و گفت: راه اندازی این دفتر می تواند به رونق بازار فرش دستباف استان کمک کند .
در استان اردبیل 50 هزار نفر بافنده فرش شناسایی شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.