مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: در سالجاری و تاکنون 412 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل با کمک و همراهی خیرین آزاد شدند
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، کریم‌الله محبوبی در مراسم جشن آزادی زندانیان به همت انجمن بانوان خیر ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: ما جشن گلریزان را  هر ساله براساس دستورالعمل ستاد دیه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم که در ماه رمضان امسال نیز این جشن در 16 حوزه قضایی برگزار شده تا با کمک خیرین و اهالی خیرخواه استان اردبیل زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم آید.
 
وی مشارکت همه افراد را در این کار خیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: خلائی که ما در این حوزه احساس می‌کردیم مشارکت بانوان در آزادسازی زندانیان بود که ما سال گذشته در سالروز وفات ام‌البنین اولین همایش بانوان خیر را برگزار کردیم و امسال نیز در چنین مناسبتی شاهد برگزاری همایش بانوان خیر در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستیم.
 
مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل افزود: بانوان با حضور گسترده در این همایش در حقیقت باقیات و صالحات جاودانه‌ای را برای خود به یادگار می‌گذارند و با کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمینه خوشحالی خانواده‌های بیشماری را فراهم کرده و به یک کار فرهنگی و اجتماعی باارزش دست می‌زنند.
 
محبوبی اهمیت آزادی زندانیان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه بانوان یادآور شد و گفت: بخشی از زندانیان ما را بانوانی تشکیل می‌دهند که به دلیل مشکلات و نارسائی‌های مالی و چک‌های برگشتی و همچنین سایرجرایم غیرعمد و مالی گرفتار زندان شدند که امیدواریم با کمک بانوان و سایر خیرین در آستانه عید نوروز بتوانیم زمینه و بستر آزادی آنها را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: از کل زندانیان جرایم غیرعمد استان 10 نفر از آنها بانوان هستند که برای آزادی آنها به یک میلیارد تومان منابع نیاز است تا با جلب رضایت شاکیان بستر آزادی آنها فراهم شود.
 
مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای امسال 412 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که 313 نفر از آنان را ستاد دیه با کمک خیرین و با پرداخت 24 میلیارد تومان زمینه‌ساز شده و 99 نفر نیز به صورت مستقیم و با کمک خود خیرین از زندان آزاد شده‌اند.
 
محبوبی بیان کرد: در جشن خیرین بانوان سال گذشته 6 میلیون تومان جمع‌آوری شد اما در طول یک سال گذشته به همت این انجمن 100 میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت 689 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی خود هستند، اظهار کرد: امیدواریم در جشنی که طی روزهای آینده و در آستانه سال جدید برگزار می‌کنیم تعداد زیادی از این زندانیان را آزاد کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.