مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در نظر داریم مدارس را به سطح مطلوبی از استاندارد و کیفیت برسانیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عظیم محبی در همایش تجلیل از مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در اردبیل اظهار کرد: کیفیت صرفا نتایج نمرات درسی دانش آموزان نیست بلکه مولفه های دیگر نظیر رضایت دانش آموزان، کارکنان و اولیا، ارائه مهارت های علمی، پژوهشی و شغلی است. 
وی ادامه داد: ارتقای مهارت های زندگی نیز در این برنامه مورد توجه قرار گرفته که در برنامه تعالی مدیریت مدرسه با نگاهی علمی و منطبق بر آموزه های دینی و اخلاقی به همه این موارد پرداخت شده است. 
مسئول کارگروه تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه ادامه داد: برنامه تعالی یک مدل ارتقای کیفیت در مدرسه است که در کنار سایر برنامه ها و تمامی برنامه های مدارس از قبیل المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات فرهنگی و هنری اجرا می شود. 
محبی تصریح کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه مانند چتری است که مفاهیم و محتوای آن همان است که در مدرسه اجرا می شود اما به دنبال اصلاح رویکرد فعالیت ها و برنامه هاست. 
وی موضوع کیفیت و ارتقای آن را از اساسی ترین موضوعات سند تحول بنیادین آموزش و آموزش است و برنامه تعالی مدیریت مدرسه در همین راستا می باشد. 
مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدیران مدارس باید با هدف استقرار برنامه تعالی در مدرسه نسبت به تشکیل تیم برنامه ریزی در مدرسه اقدام کنند که این تیم در قالب شورای مدرسه وظیفه راهبری و هدایت اجرای برنامه را بر عهده دارد. 
محبی ادامه داد: باید همه مدارس از عوامل اجرایی گرفته تا معلمان و دانش آموزان و اولیا در جریان تدوین برنامه قرار گیرند و همه مدرسه یکپارچه و هماهنگ در مسیر تعالی قدم بردارند. 
وی مشارکت فکری معلمان را در برنامه تعالی مدیریت مدرسه مهم اعلام کرد و گفت: شرکت مدیر در دوره های ضمن خدمت تعالی، برگزاری جلسه برای کلیه کارکنان مدرسه و انتقال مطالب به آنها و تشکیل تیم برنامه ریزی مدل تعالی و صدور ابلاغ برای آنها و تنظیم صورت جلسه باید به منظور استقرار مدل تعالی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.