به گزارش ایرنا، حسن قبادی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: امسال 154 پرونده به مبلغ 9میلیارد و 195 میلیون ریال در تعزیرات حکومتی تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.
وی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا در 11ماه امسال بیله سوار را 32میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد 87 فقره پرونده قاچاق در گمرک بیله‌سوار تشکیل شده که نسبت به 11ماه سال قبل از لحاظ ارزش مالی 538 درصد افزایش نشان می‌دهد.
فرماندار بیله‌سوار به کشفیات کالا که بصورت قاچاق وارداتی از گمرک بیله‌سوار کشف شده است اشاره کرد و افزود: در 11ماه امسال ،21قطعه لوازم یدکی،369عدد لوازم دندانپزشکی،65 دستگاه ماهواره و 295 هزار نخ سیگار و 2هزارو 899لیتر سوخت قاچاق توسط عوامل گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله سوار کشف و ضبط شده است.
قبادی ‏فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه را در کاهش تقاضا برای کالای قاچاق موثر دانست و اضافه کرد: در راستای پیشگیری از قاچاق کالا همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه‌های متولی و برنامه‌ریزی مناسب الزامی است.
وی با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور ، اولویت نخست نظارت و بازرسی است، گفت: کالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی ، لوازم آرایشی ، انواع خوراکی ‌ها و آشامیدنی‌ ها که به صورت غیرقانونی وارد بازار عرضه می‌شوند باید در اولویت کاری نظارت و بازرسی قرار گیرد.
وی بیان کرد: برند سازی، معرفی بیشتر و شناساندن کالاهای ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا نقش رسانه‌ها، تولیدکنندگان و کسبه باید پررنگ‌تر شود تا خریدار ایرانی با آگاهی و اطمینان خاطر کالای ایرانی را خریداری کند.
بیله سوار مغان در 175 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.