نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شورا و شهرداری در سال‌های اخیر هیچ اقدام مناسب و مثبتی را در حوزه حمل و نقل، ساماندهی ورودی شهرها و احیای بافت فرسوده انجام نداده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در مراسم تقدیم لایحه بودجه 97 شهرداری به شورای شهر اردبیل اظهار کرد: هر چند در سال‌های اخیر و در پاسخگوئی به مطالبات مردم و مدیریت علمی و منطقی در حوزه شهری کارهای خوبی انجام شده ولی همچنان از شورا و شهرداری انتظار می‌رود با تکیه بر خرد جمعی و تلاش مضاعف کارهای بر زمین مانده را به سرانجام برسانند.
وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهری، ساماندهی ورودی شهرها، احیای بافت فرسوده به ویژه آزادسازی حریم بقعه شیخ‌ صفی‌الدین کار خاص و شایسته‌ای انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در حالی که بهتر از این می‌توانستیم با خرید و تملک ساختمان‌های اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین نسبت به زیباسازی این فضای تاریخی اقدامی مناسب انجام دهیم ولی به دلایل مختلف این کار انجام نشده و همه انتظار دارند تا گره کور ترافیکی در این محدوده برطرف شود.
امام جمعه اردبیل ضرورت حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در انجام کارهای توسعه‌ای شهری یادآور شد و بیان کرد: نباید غرور مقدس این مردم به خاطر برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها شکسته شود بلکه انتظار می‌رود به رغم تنگنای مالی شهرداری کارهای کارشناسی شده  زیربنایی همچنان مورد توجه قرار گیرد.
عاملی با هشدار به شورای پنجم در گرفتار نشدن به روزمرگی‌ها، تصریح کرد: نباید شورا و شهرداری خود را گرفتار برخی کارهای روزمره کنند در حالی که انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت استاندار اردبیل در پیگیری برای جذب سرمایه‌گذاران راهکارهای عملی در توسعه همه‌ جانبه این بخش اتفاق بیفتد.
وی گفت: نباید کارگران شهرداری که قشر زحمتکش و در عین حال شکننده از لحاظ درآمدی هستند در پرداخت حقوق مورد غفلت قرار گیرند بلکه انتظار می‌رود با جلوگیری از برخی ریخت و پاش‌ها زمینه صرفه‌جوئی و تامین منابع در مسیر عمران و آبادانی بیشتر تحقق یابد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده به اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل توصیه می‌کنم تا راهکارهای صیانت از بیت‌المال و قطع دست خائنین را از مجموعه شهرداری فراهم کنند تا بهترین خدمات برای مردم انجام شده و جلوی برخی کارشکنی‌ها در پیشبرد امور و همچنین اشرافیت اطلاعاتی دقیق با نظارت بهتر فراهم آید.
عاملی افزود: شهرداری تنها یک مجموعه عمرانی و خدماتی نیست بلکه مجموعه شهرداری با کارهای فرهنگی باید به برانگیخته شدن احساسات جمعی و عواطف پاک افراد جامعه کمک کنند تا با پرهیز از فضای آسیب‌ و بزه یک جریان ناب فرهنگی و اجتماعی شکل گیرد.
وی به موضوع محیط زیست و آلودگی برخی مناطق به دنبال رها شدن پسماندها و زباله‌های شهری اشاره و اظهار کرد: در این زمینه به جد به فرهنگسازی در بین عموم مردم نیاز داریم و در کنار آن باید موضوع توسعه فضای سبز مورد توجه قرار گیرد.
عاملی از شهردار اردبیل به خاطر طرح‌های توسعه‌ای در بخش فضای سبز و توسعه درختکاری قدردانی کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.