معاون سرمایه‌گذاری میریاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بر بهره‌برداری از ‌ توانمندی‌های گردشگری مشگین‌شهر در راستای رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل خبر داد. 
عسگر سنگی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در شهرستان مشگین‌شهر و در حال حاضر 270 موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران صادر کردیم که با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیر مشگین‌شهر در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه پرجاذبه و متنوع، یاریگر سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و اقدامات حمایتی هستیم. 
وی به فعالیت‌های مختلف حوزه سرمایه‌گذاری و روند کارهای انجام شده در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: شهرستان‌مشگین شهر به لحاظ پتانسیل جمعیتی و اقتصادی سومین شهرستان استان اردبیل است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم قابلیت توسعه سریعی را دارد که ما سعی کردیم با توجه به این قابلیت‌ها برنامه‌ریز‌ی‌ها و هدفگذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا امکان بهره‌برداری از این توانمندی‌ها فراهم آید. 
معاون سرمایه‌گذاری میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نزدیکی به دامنه‌های سبلان و فضای طبیعی منطقه مشگین‌شهر را یادآور شد و گفت: این منطقه یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم بی‌نظیر کشور محسوب می شود به طوری که وجود بیش از 17 چشمه آب معدنی و مناظر زیبا و چشم‌نواز در بخش روستایی و عشایری جذابیتی بی‌نظیر در مشگین‌شهر فراهم کرده تا جذب گردشگران بی‌شماری را در فصول مختلف شاهد باشیم. 
سنگی با بیان اینکه گردآمدن این همه جذابیت در یک شهرستان می‌تواند زمینه حضور گردشگران را فراهم کند، تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر از جاذبه‌های تاریخی و باستانی بی‌نظیر همچون مجموعه شهریری، کهنه قلعه، مجموعه شیخ حیدر و ... برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی نظیر باغات میوه در این شهرستان و همچنین چشم‌اندازهای خدادادی نیز بر این تنوع و حضور متعدد گردشگران افزوده است به طوری که در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان فراگیر شدن حضور گردشگران را در همه فصول و مکان‌ها مشاهده کرد. 
وی راه‌اندازی پل معلق در این شهرستان را بر تنوع و تکثر حضور گردشگران موثر اعلام کرد و گفت: در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی پروژه جذاب پل معلق که در سطح کشور از لحاظ حجم کاری و استانداردهای موردنظر یک پروژه بی‌نظیر محسوب می‌شود شاهد حضور گردشگران بیشماری در این منطقه بودیم که سرمایه‌گذار این پروژه با بهره‌مندی از اصل خلاقیت و نوآوری در اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه سعی کرده است تا یک فضا و مکان جذاب برای میهمانان، مسافران و گردشگران اعم از داخلی و خارجی فراهم آورد که از این بابت باید قدردانی خودمان را از سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کنیم که با احساس مسئولیت در این زمینه اقدامات خوب و راهگشایی را انجام داده است. 
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ادامه داد: در کنار آن در سال‌های اخیر ما برای احداث 23 مجموعه آبدرمانی در این منطقه مجوز دادیم که با تلاش سرمایه‌گذاران 11 مجموعه آبدرمانی در مشگین‌شهر در حال احداث و بهره‌برداری است در حالی که قبل از این تنها دو مجموعه آبدرمانی در مشگین‌شهر فعال بوده است. 
سنگی سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری مشگین‌شهر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از پروژه‌های متنوع با رویکرد خلاقانه و نوآورانه در بحث گردشگری که مجموعه‌ای از ارائه خدمات به گردشگران را شامل می‌شود حمایت می‌کنیم که نمونه آن پل معلق با مجموعه‌های متنوع در ارائه خدمات به گردشگران است که قطعا به ماندگاری مسافران نه به صورت عبوری بلکه به شکل گردشگران اقامتی کمک می‌کند تا حداقل دو روز اقامت را در مشگین‌شهر داشته باشند. 
وی افزود: ما سعی کردیم در مشگین‌شهر زنجیره‌ای از خدمات متنوع گردشگری را راه اندازی کرده تا یک گردشگر با ورود به این شهرستان از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مراکز اقامتی و آبدرمانی ها و مرکز خرید و ... استفاده کرده و در مدت زمان حضور در مشگین شهر ساعات خوشی را بگذرانند که در این راستا ما نیازمند بسته‌ها و پکیج‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان این عرصه هستیم تا بتوانند با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردان‌ها در طول سال با مجموعه‌ای که احداث می‌کنند فرصت و زمینه جذب، ماندگاری و رضایتمندی گردشگران را فراهم آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.