به گزارش ایرنا ، جلال ممی ‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محرومیت و عدم توسعه یافتگی نیر را به منطقه ای مهاجر فرست تبدیل کرده و جمعیت این شهرستان از 85 هزار نفر در سال 55 بر اساس آخرین سرشماری‌ ها به کمتر از 29 هزار نفر رسیده که رشد منفی 9 درصد را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: نیر سابقه تاریخی درخشانی داشته و از ظرفیت مناسبی برای توسعه برخودار می باشد و انتظار می رود قابلیت های گردشگری، تاریخی ، کشاورزی و صنعتی شهرستان احیا شود.
ممی زاده به وجود هفت منطقه نمونه گردشگری در نیر اشاره کرد و اضافه کرد: از 36 منطقه نمونه گردشگری استان هفت منطقه در نیر واقع شده و این مناطق ظرفیت جذب گردشگر بیشماری را دارند.
او تاکید کرد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توان در مناطق گردشگری شهر نیر از جمله نوالار و بولاغلار با داشتن سیمای سیاحتی بی نظیر طرح های مناسبی برای جذب بیشتر گردشگران اجرا کرد.
وی با بیان اینکه طرح تفصیلی نوالار و بولاغلار به خاطر برخی بی ‌توجهی‌ و کارشکنی ها معطل مانده ، گفت: با این وجود در چند ماه اخیر تلاش ها برای نهایی کردن این طرح افزایش یافته است.
شهردار نیر با اشاره به برخی فعالیت های عمرانی در این شهر گفت: نیر وودی استان اردبیل ازطرف آذربایجان شرقی و غربی است و با افزایش سرانه فضای سبز و بهبود شرایط نورپردازی سعی می‌ شود چهره دلپذیری برای شهروندان و مسافران ورودی ایجاد گردد.
ممی‌زاده افزود: نصب چراغ چشمک‌زن در 31 نقطه شهری ،اجرای برج نور در نیر، 20 مورد حصارکشی در مکان‌های مخروبه، اصلاح هندسی میدان نماز و شهدا و نصب المان‌های جدید در این میادین از برنامه‌های شهرداری نیر در این راستا می باشد.
وی با بیان اینکه نیر به عنوان آب شهر معروف است اضافه کرد: احداث بلوارها با نماد و المان آب، طراحی و اجرای رفوژهایی به شکل آب‌نما از جمله اقدام ها در این شهر بوده ضمن اینکه افزایش سرانه فضای سبز، انتقال آرامستان به محل جدید و مطالعات برای محل جدید دفن زباله شهری در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین نقش رسانه ها در راستای شناساسی استعدادهای شهر نیر را تاثیرگذار ذکر کرد و افزود: رسانه‌ ها در تنویر افکار عمومی نقش اساسی دارند و انتظار می رود با تلاش اصحاب رسانه جایگاه واقعی نیر در حوزه توسعه ‌ای و پیشرفت ملی و استانی شناسانده و تبیین شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است .
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7116/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.