به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز خدایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امسال در شهرستان اردبیل یکهزارو 536 رقبه ملک از موقوفات با نرخ کارشناسی و قیمت گذاری عادلانه به افراد مختلف اجاره داده شده است تا در آمد حاصله طبق نیت واقفین هزینه شود.
وی با بیان اینکه امسال برای 17 پرونده موقوفه به ارزش یک میلیارد ریال حکم از مراجع قضایی گرفته شده است، اظهار کرد: برای اخذ سند بیش از 282 هکتار زمین موقوفه به ارزش یکهزارو 500 میلیارد ریال نیز اقدام شده است.
وی با اشاره به فعالیت های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در سال جاری بیان کرد: امسال برای عمران، آبادانی و توسعه امامزاده سید صدرالدین به مساحت سه هزار مترمربع بیش از 5 میلیارد ریال، امامزاده صالح به مساحت یکهزارو 500 متر مربع 2 میلیارد ریال، امامزاده سید ابوالقاسم سرعین به مساحت 500 متر مربع 5 میلیارد ریال و امامزاده عبدالعزیز نیار به مساحت یکهزار متر مربع یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به تعمیر، مرمت و بازسازی بیش از 2 هزار متر مربع از موقوفات اضافه کرد: تعمیر، مرمت و بازسازی بازار موقوفه از جمله آنهاست.
وی ادامه داد: همچنین برای احیای موقوفات مجتمع تجاری خدماتی در میدان پلیس به مساحت سه هزار مترمربع و زائرسرای سرعین در یکهزارو 500 متر مربع احداث می شود.
خدایی از طراحی طرح جامع برای 10 امامزاده دیگر خبر داد و گفت: عملیات عمران، آبادانی و توسعه این امام زاده ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل افزود: برای شفافیت درآمدها و هزینه های موقوفات در کل کشور سامانه ای تحت عنوان ' سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ' راه اندازی شده تا کوچکترین انحرافی در تقسیم در آمدها و نحوه هزینه کردن آنها صورت نگیرد.
وی اظهار کرد: برای تطابق اسناد هزینه با نیت واقفین اداره تحقیق تشکیل شده است تا اگر سندهای تنظیمی هزینه ها با نیت واقفین مطابقت نداشته باشد آنها را باطل اعلام کند.
وی بیان کرد: 10 اسفند ماه امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 24 رشته در چهار موضوع به صورت کتبی برگزار خواهد شد و
نفراتی که نمره آنها بالای 70 باشد در آزمون شفاهی که از دهم تا هفدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.
وی بابیان اینکه به سه هزار نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیس و گواهینامه و لوح تقدیر اهدا خواهد شد، ادامه داد: سه هزارو 500 نفر از شهرستان اردبیل در این آزمون ثبت نام کرده اند به طوری که اردبیل از این لحاظ رتبه هفتم را در کشور کسب کرده است.
خدایی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ‌' بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند ' گفت: در همین راستا اسمسال اقدامات خوبی انجام گرفته که اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز، طرح ضیافت الهی در ماه رمضان، طرح نشاط معنوی اقوات فراغت برای جوانان در تابستان و اجرای طرح بصیرت در ماه محرم و صفر از جمله آنهاست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل غبار روبی مزار شهدای گمنام، برگزاری مراسم سوگ یاس نبوی، توزیع سبد کالایی برای یکهزارو 500 خانوار نیازمند، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، غبار روبی امام زادگان، تجلیل از مربیان حافظان قرآن، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و برگزاری نشست تخصصی یاوران وقف و علم و فن آوری را از جمله دیگر اقدامات اداره اوقاف در دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.