همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، نخستین آئین نکوداشت فعالان عرصه ادبیات پایداری اردبیل به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار می شود.   مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل گفت: این همایش با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا گرامی، رئیس سازمان ادبیات پایداری دفاع مقدس کشور،  مسئولان استانی و نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران، شعرا و فیلم سازان و سایر فعالین عرصه پایداری روز سه‌‌شنبه 17 بهمن در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار خواهد شد.   علی واحد هدف از برگزاری این همایش را ترغیب، تشویق و شناسایی فعالین عرصه پایداری و بسترسازی برای آشنایی مسئولان استان با این تلاشگران عنوان و تصریح کرد: برگزاری این همایش زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت آنان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می کند. 
وی تکریم و نکوداشت معنوی و مادی فعالین این عرصه را وظیفه متولیان امر دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالهای آتی بتوانیم این مراسم نکوداشت را پربارتر از امسال و با حضور حداکثری هنرمندان و نویسندگان برگزار کنیم.   رونمایی از  10 عنوان کتاب  با موضوع دفاع مقدس در اردبیل 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل به اهمیت نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در این آیین 10 عنوان کتاب و یک عنوان آلبوم موسیقی دفاع مقدس از تولیدات این اداره کل رونمایی خواهد شد. 
وی تلاش برای ثبت خاطرات شهیدان و ایثارگران را بسیار ارزشمند خواند و گفت: بایستی پدیدآورندگان آثار گرانقدر عرصه پایداری، تکریم و تجلیل شوند و زمینه فعالیت آنان بیش از پیش فراهم گردد تا آنان با امنیت فکری بیشتر بتوانند در ثبت تاریخ شفاهی استان تلاش نمایند.   واحد، ایجاد دبیرخانه ادبیات پایداری استان را گامی مهم در تولید آثار خوب و فاخر خواند و یادآور شد: این دبیرخانه به متولی گری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل سعی دارد با بررسی دقیق و کارشناسی کتاب های حوزه پایداری، از موازی کاری جلوگیری نماید تا این اقلام فرهنگی به صورت منسجم و منظم تولید و عرضه شود.   وی بر تدوین خاطرات جانبازان و همسران آنان تاکید و اضافه کرد: همه شهدا و شاهدان زنده جنگ، مادران، همسران و فرزندان شهدا حق بزرگی در حفظ و صیانت از کشور و ارزش های انقلاب داشته اند به همین خاطر باید تمام تلاش خود را برای ثبت خاطرات آنان به کار گیریم. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در سالجاری 30 عنوان کتاب توسط این اداره تولید و نشر می شود افزود: در سال های گذشته 97 عنوان کتاب با موضوع ادبیات پایداری توسط این ادره کل به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.