به گزارش خبرنگار ایرنا ،امیر رجبی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این جشنواره با مشارکت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به منظور تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان های بومی و محلی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 70 اثر در بخش شعر و 20 اثر در بخش داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: هر هنرمند می تواند در بخش شعر سه اثر و در بخش داستان 2 اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال کند.
وی با بیان اینکه شعرها و داستان های ارسالی باید به زبان ترکی آذری باشد، ادامه داد: موضوع جشنواره آزاد است اما با توجه به رویکرد جشنواره آثاری که به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی بپردازد از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهد بود.
وی شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش های اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان ترکی آذری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
رجبی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر سوره در استان خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در 2 بخش تئاتر صحنه ای کودک و نوجوان و تئاتر صحنه ای بزرگسالان برگزار می شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: برای این جشنواره نیز 33 اثر ارسال شده که بعد از داوری 21 اثر از بین آنها انتخاب شده است که پنج اثر در بخش تئاتر صحنه ای کودک و نوجوان و 16 اثر در بخش تئاتر صحنه ای بزرگسالان می باشد.
وی با اشاره به اینکه از اثرهای منتخب طی آئینی تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: آثار انتخاب شده در حال تمرین هستند و در آینده نزدیک در مراکز فرهنگی و هنری استان روی صحنه می روند و از بین آنها اثراتی به جشنواره سراسری تئاتر سوره ارسال خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این نشست از امیر علی قهرمانی فرزند حسن قهرمانی کارمند حوزه هنری استان که در مسابقات بین المللی ژیمناستیک هنری هنگ کنگ موفق به کسب مدال طلا شده بود ،تجلیل کرد.
خبرنگار: نعمت محسن راده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.