به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی ستوده روز شنبه در دیدار با روحانیون شهرستان خلخال افزود: راه اندازی 100 خانه عالم روستایی در مناطق روستایی استان جز برنامه پنج توسعه کشور بوده و اداره کل تبلیغات اسلامی استان به اهداف پیش بینی شده در این برنامه دست یافته است.
وی گفت: احداث خانه های عالم روستایی با هدف ترویج شعار دینی و تقویت بنیه مذهبی و استفاده از ظرفیت روحانیون در مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی بیگانه در مناطق روستایی صورت گرفته و این کار با اولویت احداث خانه های عالم در مناطق مرزی و مناطق در معرض تهدید تهاجم بیگانه دنبال می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت روحانیون در روستاها و استقرار روحانیون در روستاهای مختلف استان نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از جمله احداث خانه های عالم در مناطق مختلف روستایی است، اظهار کرد: حضور یک روحانی در یک روستای دور افتاده مرزی و یا محروم می تواند مانع گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی تهدید کننده جوامع روستایی شود.
وی هدف از دیدار با روحانیون طرح مستقر در روستاهای خلخال را گرامیداشت دهه فجر و آشنایی با مسائل و مشکلات روحانیون مستقر در مناطق روستایی این شهرستان ذکر کرد.
او گفت: تجربه نشان داده روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند کمتر از روستاهای فاقد روحانی دچار آسیب های اجتماعی امروزی جامعه شده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به همراه امام جمعه ، فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با روحانیون پیشکسوت مستقر در روستای آل هاشم و چند روحانی در خلخال دیدار کرده و از تلاش آنها در ترویج شعار دینی تجلیل کرد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.