مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: براساس بررسی‌های انجام شده 75 درصد حوادث ناشی از گازگرفتگی و استنشاق مونوکسید کربن ناشی از خرابی دودکش‌ها و نصب غیراصولی آنهاست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فیروز خدایی در بازدید از طرح‌های گازرسانی مناطق شهری به دنبال بارش سنگین برف در اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا از طریق پیامک و قبوض مشترکین اخطارهای لازم را در مورد بدهی مشترکین و انباشت این بدهی‌ها اطلاع‌‌رسانی کنیم تا زمینه پرداخت بدهی مشترکین به سرعت فراهم آید.
وی با بیان اینکه قبل از قطعی گاز مشترکین به دلیل بدهی بهای گاز اطلاع‌‌رسانی‌ها به صورت تلفنی و حضوری و از طریق ارسال پیامک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اخطارها ربطی به مبلغ قبوض ندارد بلکه ما اگر مشترکی حداقل دو تا سه دوره گاز مصرفی خود را پرداخت نکند ما اقدام به قطعی گاز چنین مشترکانی می‌کنیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود مشترکین با پرداخت به موقع قبوض و بدهی خود شرکت گاز را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان و توسعه طرح‌های گازرسانی در روستاها کمک کرده و زمینه بهره‌مندی همشهریان بیشتری را در استفاده از این نعمت الهی فراهم کنند.
خدایی در مورد اشتراک‌پذیری واحدهای مسکونی آپارتمانی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند به صورت مستقل مشترک ما باشند باید با اخذ نقشه از نظام مهندسی و لوله‌کشی مستقل به واحدهای موردنظر نسبت به خرید کنتور مستقل و پذیرش مشترک جدید اقدام کرده و از پرداخت هزینه‌های گاز به صورت پلکانی در واحدهای آپارتمانی خودداری کنند.
وی افزود: مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی تنها یک بار می‌توانند از اشتراک‌پذیری رایگان بهره‌مند شوند و در این زمینه برای بارهای دوم به بعد محدودیت‌هایی وجود دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه به برخی نشتی‌های گاز در فضاهای آزاد نیز اشاره و تصریح کرد: ما به صورت سالانه نشت‌یابی را به صورت مرتب انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر این است تا با رفع ایرادات و اشکالات از وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم که در این زمینه اگر همشهریان اطلاعی از نشتی گاز در محلات خود دارند می‌توانند به ما اطلاع دهند.
خدایی با اشاره به وقوع حوادث ناگوار در چند ماه گذشته به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از گاز طبیعی، بیان کرد: 75 درصد حوادث گاز ناشی از نصب ناصحیح دودکش‌ها و عدم کنترل سالانه این دودکش‌هاست که هموطنان باید از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به بارش برف و برودت هوا از هموطنان انتظار می‌رود در مصرف گاز اصل بهینه‌سازی و صرفه‌جویی را رعایت کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.