رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در محور خلخال – اسالم به دلیل کولاک شدید دید رانندگان در تردد این مسیر به شدت پائین آمده است
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحجت فتاحی در جریان بازدید از راه‌ها و محورهای مواصلاتی در اردبیل اظهار کرد: به دنبال بارش سه روز اخیر اکثر محورها و جاده‌های استان اردبیل به غیر از پارس‌آباد – مشگین‌شهر خیس و لغزنده است و رانندگان در گذر از این مسیرها باید جانب احتیاط را رعایت کنند.
وی به کولاک شدید در برخی از محورها به ویژه خلخال – اسالم و گردنه صائین اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به توقف بارندگی‌ها و شدت وزش باد پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به یخزدگی در اکثر محورهای مواصلاتی استان باید طی امشب و روزهای آینده رانندگان در گذر از محورهای کوهستانی با احتیاط و رعایت موارد ایمنی تردد کنند.
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: پلیس راه به هیچ راننده‌ای اجازه تردد در محورهای استان را بدون زنجیر چزخ نمی‌دهد و از رانندگان انتظار می‌رود قبل از ورود به محورها و جاده‌های مواصلاتی استان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.پ

فتاحی تصریح کرد: در کنار اجتناب از سفرهای غیرضروری رانندگان در گذر از جاده‌های کوهستانی باید به قوانین توجه کنند و حتما با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها نسبت به رعایت فاصله طولی و پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز در این شرایط با ایمنی بیشتر تردد کنند.
اما بعد از دو روز بارش سنگین برف در مناطق مختلف اردبیل که حتی ارتفاع برف در گردنه الماس به یک متر و پیست آلوارس به 75 سانتیمتر رسیده هوای سردی در مناطق متعدد استان اردبیل حاکم شده به طوری که این بارش‌های سنگین در گردنه‌های کوهستانی و صعب‌العبور سبب شد تا نیروهای امدادی به در راه ماندگان خدمات ارائه کنند.
براساس اعلام هلال احمر امدادگران در گردنه صائین به بیش از 350 خودروی در راه مانده امدادرسانی کرده و نسبت به اسکان شبانه آنها و تجهیز خودروهای آنها به زنجیر چرخ اقدام کردند.
اما به رغم تلاش راهداران در بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی همچنان راه 100 روستا در گرمی مسدود است به طوری که ارتفاع برف در برخی از این محورهای روستایی به 20 سانتیمتر می‌رسد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اعزام 20 دستگاه خودرو برای بازگشایی 700 کیلومتر راه روستایی گرمی و همچنین روستاهای کوهپایه‌ای سبلان در مشگین‌شهر اقدام کرده که ارتفاع برف در این مناطق به یک متر رسیده است.
براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل؛ با توقف بارش‌های برف در استان اردبیل که ارتفاع آن بین یک تا نیم می‌رسد از امشب یخبندان شدید در مناطقی از استان اردبیل حاکم خواهد شد به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا تا 22 درجه زیرصفر نیز در برخی از مناطق برسد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.