فریدون بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث امکانات تفریحی و رفاهی در تفرجگاه اندبیل خلخال یکی از خواسته های به حق مردم این شهرستان به ویژه ورزشکاران ورزش های زمستانی و علاقمندان به رشته ورزشی مفرح اسکی است که این خواسته مردم منطقه پس از سال ها انتظار محقق خواهد شد.
وی گفت: به دستور استاندار اردبیل سازمان همیاری شهرداری های استان با مشارکت 20 درصدی شهرداری خلخال به عنوان مجری طرح تله کابین و پیست اسکی برفی و چمن تفرجگاه اندبیل خلخال انتخاب شده و عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر تسریع در عملیات اجرایی پروژه تله کابین تفرجگاه اندبیل از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان اظهار کرد: این سازمان پس از اجرا و بهره برداری از طرح آن را در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی برای استفاده بهینه و نگهداری مطلوب قرار خواهد داد.
بابایی افزود: بدلیل نداشتن انگیزه لازم از سوی سرمایه گذار مجری طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل این سرمایه گذار از این طرح خلعیت شده و یک سال برای اجرای طرح های امکانات رفاهی و تفریحی این تفرجگاه مهلت گرفته بود.
او گفت: با توجه به پایان مهلت یک ساله نیازی به درخواست دوباره حکم خلعیت از مراجع ذی ربط نبوده و این سرمایه گذار با پایان مهلت یک ساله داده شده از این تفرجگاه خلعیت می شود.
وی از آمادگی چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و امکانات گردشگری در سایر مناطق نمونه گردشگری خلخال خبر داد و افزود: طرح گردشگری منطقه ازناو خلخال با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی سرمایه گذار بخش خصوصی و با پیش بینی راه اندازی پل معلق ، دهکده گردشگری ، رصد خانه ، پیست تیوپ سواری استاندارد و بی خطر ، پیست اسکی روی برف و چمن و زیپ لاین در کنار سایر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در سال آینده در این منطقه اجرا خواهد شد.
وی گفت: توسعه همه جانبه خلخال نیازمند خرد جمعی و همبستگی عمومی و استفاده از فکر ، نظر و اندیشه نخبگان بوده و فرمانداری خلخال برای دستیابی به توسعه شهرستان از سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری با تمام توان خود حمایت می کند.
او همچنین با قدردانی از تلاش اعضای این تشکل غیردولتی مردم نهاد در کمک به پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی منطقه گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد کمک بزرگی به حفظ آثار باستانی ، فرهنگی و حفاظت از حیات وحش و محیط یست شهرستان است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود 12 کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/ 6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.