ابراهیم امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به احداث سد عمارت به عنوان بزرگ‌ ترین سد خاکی شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: این سد با هدف تامین آب شرب و کشاورزی منطقه در 185 میلیون مترمکعب اجرا می‌شود.
وی تشریح کرد: سد عمارت توان تبدیل حدود 14 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی را دارد که از سال 85 کلید خورده و در وضعیت فعلی 75 درصد پیشرفت دارد.
وی گفت: سد عمارت تا سال 92 با محدودیت اعتباری مواجه بود که از سال 92 با اختصاص اعتبار از محل سدهای مرزی کشور روند احداث آن تسریع شد.
به گفته امامی ، برای پایاب سد نیز ردیف اعتباری جذب شده و پیش‌بینی می‌شود بتوان این پروژه عمرانی را سال آینده به اتمام رساند.
فرماندار گرمی همچنین در زمینه سد مرزی تازه کند افزود: این پروژه تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با کمک آن آب 101 روستا تامین می‌شود.
وی ساماندهی رودخانه بالهارود ، اجرای سد سینه سر و احداث سه سد معیشتی را از پروژه ‌های مهم آبی شهرستان گرمی ذکر کرد که برای تکمیل آنها تلاش می‌شود.
گرمی مغان با 120 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 12 هزار بهره بردار کشاورزی در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.