به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز جمعه در آئین تجلیل از پرستاران و دانشجویان نمونه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال افزود: با اجرای طرح تحول سلامت ضمن کاهش هزینه های درمان و بستری بیماران و افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی مراجعه مردم به درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
وی از تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال به امکانات جدید پزشکی و تکنولوژی روز خبرداد و گفت: با استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و گشایش ردیف اعتباری مستقل در مرکز کشور برای این دانشکده اعتبارات آن با 40 درصد افزایش نسبت به سال جاری در بودجه سال 97 پیش بینی شده که با این افزایش اعتبار شاهد تحولات مهم در سال آینده در بخش بهداشت و درمان خواهیم بود.
وی به جذب هفت نیروی جدید انسانی جدید برای بیمارستان خلخال اشاره کرد و افزود: با قول مساعد داده شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان بزودی مشکل 61 پست اشغال شده این بیمارستان در سایر مراکز بهداشت و درمان استان اردبیل برطرف می شود.
وی اظهار کرد: با استخدام 61 نفر در پست های آزاد شده مشکل کمبود نیروی انسانی بویژه در بخش مراقبت های پرستاری بیمارستان خلخال حل خواهد شد.
دکتر شکارچی با قدردانی از تلاش پرستاران خلخال در ارائه خدمات شایسته پرستاری به بیماران گفت: در حالی که کارانه یک سال پرستاران این دانشکده پرداخت نشده ولی روحیه خدمت کار ایثارگرانه پرستاران موجب شده تا این امر تاثیری در ارائه خدمات درمانی به بیماران نداشته باشد.
او افزود: 170 پرستار به همراه 200 دانشجوی پرستاری دانشکده علوم پزشکی خلخال در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت از بیماران فعالیت دارند.
در این مراسم به پاس قدردانی از تلاش پرستاران با اهدای لوح سپاس و هدایایی از پرستاران نمونه دانشکده علوم پزشکی خلخال تجلیل شد.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
یکی از شعارهای پایه ای دولت یازدهم قبل از روی کار آمدن، کاهش فشار مالی و هزینه های درمان مردم بود، دولت تدبیر و امید به طور جدی و ملموس در صدد اجرایی شدن این شعار برآمد و در اردیبهشت سال 93 موفق به تحقق طرح تحول نظام سلامت شد.
اجرای طرح تحول سلامت در واقع گامی بلند به سمت کاستن از بار مالی مردم و بیمارانی بود که علاوه بر درد جسمانی باید راه علاجی برای پرداخت هزینه های درمان می یافتند ولی با اجرا شدن طرح تحول سلامت، کور سوهای امید در دل بیماران و خانواده های آنها بارقه زد.
هر چند دولت برای اجرا و سر پا نگهداشتن طرح تحول فشارهای مالی و انتقادی زیادی را تحمل کرد اما این طرح عظیم درمانی و بهداشتی جای خود را در بین مردم باز کرد ، در این طرح بار اصلی مسائل مالی بر عهده دولت بوده و مردم تنها بین سه تا 10 درصد از هزینه های درمانی خود را در مراکز درمانی و بیمارستانی پرداخت کردند یعنی 90 درصد و حتی فراتر از این میزان را دولت تقبل کرد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.