دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: تا پایان سال مطالبات کارگری ذوب آهن اردبیل به صورت کامل پرداخت شده و تسویه حساب نهایی انجام می‌شود.
سیدناصرعتباتی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: از بدو ورود به استان اردبیل با اطلاع از مشکلات کارخانه ذوب آهن اردبیل و به ویژه مشکلات کارگری آن بنده به همراه رئیس دادگستری استان در ماه‌های اخیر پیگیر حل مشکلات این کارخانه بودیم تا این مجموعه به سمت تعطیلی کشیده نشود.
وی سیاست دستگاه قضایی را حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاران توانمند اعلام و خاطرنشان کرد: ما به صورت مرتب مشکلات واحدهای تولیدی را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهیم و تمام تلاش ما بر این است تا هیچ کارخانه‌ای به سمت تعطیلی و تعدیل نیرو نرود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در مورد کارخانه ذوب آهن در سال‌های گذشته با اقدامات قضایی که از طریق مراجع خارج از استان شکایت‌ها پیگیری می‌شد ما سعی کردیم تا با تغییر در این فرآیند با اجماع کلی در استان با همکاری مدیران این کارخانه پیگیری‌هایی را انجام دهیم تا به سرعت مشکلات پیش آمده مرتفع شود.
عتباتی به دو کار اولویت‌دار برای سر پا نگهداشتن کارخانه ذوب آهن اشاره کرد و افزود: در قدم اول تلاش شد تا با تغییر مدیریت وضعیت موجود کارخانه و اشتغال آن حفظ شود تا به نوعی از تعطیلی کارخانه و مشکلات پیرامونی آن کاسته شود که در این باب موفق شدیم کارخانه را سرپا نگهداریم.
وی مشکلات 80 نفر از کارگران ذوب آهن را یادآور شد و بیان کرد: این کارگران ماه‌ها بود که حقوق نگرفته بودند که مقرر شد رقم نهایی بدهی کارخانه به این کارگران استخراج شود که بعد از ارزیابی این رقم به 3 میلیارد تومان بدهی رسید.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: ما صاحبان این کارخانه را که در گذشته جوابگوی این بدهی‌ها نبودند به نوعی مجابکردیم تا در سه قسط این بدهی را به کارگران پرداخت کنند.
عتباتی ادامه داد: رقم اول قسط که چهار ماه پیش به کارگران پرداخت شد حدود 850 میلیون تومان بود که به حساب کارگران واریز شد. وی قسط دوم پرداختی به کارگران را 750 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نیز با دشواری تمام به حساب کارگران در روزهای اخیر واریز شده است. عضو کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران گفت: برای هفتم بهمن ماه نیز 400 میلیون تومان چک وصول خواهد شد و مابقی بدهی نیز تا آخر سال تسویه و به حساب کارگران واریز می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.