به گزارش ایرنا، حمید لطف الهیان روز دوشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر اردبیل افزایش دستفروشان است که برای استقرار آنها 30 باب مغازه در نقاط مختلف شهر احداث شده ولی هیچ یک از دستفروشان حاضر به استقرار دراین مکان ها نیستند .
وی با اشاره به اینکه اردبیل شهر مهاجر پذیر است افزود: برای استقرار دستفروشان شهر احداث سه ساختمان جدید در برنامه درازمدت داریم که به دستفروشان شهر واگذار می شود.
لطف الهیان اضافه کرد:هرسال در ایام پایانی سال و فصل تابستان شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم و برای جلوگیری از سد معبر اقدام به ایجاد بازارچه برای دستفروشان می شود ولی باز با نارضایتی کسبه و بازاریان مواجه می شویم .
شهردرا اردبیل بیان کرد: شهرداری برای جمع آوری دستفروشان نمی تواند بصورت قهری وارد عمل شود چرا که مقابله با دستفروشی بمانند مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز نیست و عواقب بیشتری را می تواند ایجاد کند .
لطف الهیان از شناسایی تعداد دستفروشان میوه و پوشاک در اردبیل خبر داد و افزود: یک هزار و 500 خودروی وانت نیسان اعم از بومی و غیر بومی که در سطح شهر اقدام به دستفروشی می کنند شناسایی شدند که تنها 10 درصد آنها غیر بومی هستند .
شهردار اردبیل افزود:ما مکلف به ساماندهی دستفروشان در سطح شهر هستیم اما باید دستگاه های دیگر هم شهرداری را دراین مورد یاری کنند .
در این جلسه هریک از دستگاه های مربوطه راهکار های لازم را برای جلوگیری از ساخت سازهای غیر مجاز و ساماندهی دستفروشان ارائه کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.