بە گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسە شورای فنی استان اظهار کرد: لازم است ادارە کل استاندارد وضعیت کارخانەهای تولید شن و ماسە را مجددا بررسی کند تا اگر محصول آنها فاقد کیفیت لازم بود با اتکا بە قانون و ابزارهای قانونی از فعالیت آنها جلوگیری و این واحدها را تعطیل کند.
وی با بیان اینکە ما با 2 مشکل مصالح ساختمانی و نظارت اصولی در ساخت و سازها مواجە هستیم، افزود: عدم نظارت مناسب و زد و بند در این بخش خسارت جبران ناپذیری را متوجە منافع مردم و کشور می کند بنابراین شورای فنی باید در این بخش ورود جدی تری داشتە باشد.
مرادنیا همچنین مردم را بە استفادە از مصالح مرغوب و دارای کیفیت برای ساختمان سازی تشویق کرد و یادآور شد: مردم متوجە باشند هر گونە کوتاهی و صرفەجویی بی مورد در ساخت و سازها و عدم طلب نظارت فنی در آینده و در صورت وقوع حوادث احتمالی مشکل آفرین خواهد بود.
استاندار کردستان، راە و شهرسازی، شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی را در این بخش ساخت و ساز دارای مسئولیت دانست و تاکید کرد: نباید کوچکترین اغماض و کوتاهی صورت بگیرد و هر جا قصوری شد با قدرت جلوی آن گرفتە شود.
مرادنیا همچنین همکاری رسانەها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی بە مردم را در این خصوص حایز اهمیت دانست و یادآور شد: اساتید و دانشگاهیان با حضور در رسانه ها در خصوص خطرات بلایای طبیعی، نحو مواجە مردم و تشویق آنان بە استفادە از مصالح ساختمانی دارای استاندارد اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکە مصوبات این شورا باید کاملا اجرایی و نسبت بە مصوبات آن حساسیت وجود داشتە باشد، گفت: با توجە بە اهمیت موضوع ضروری است جلسات شورای فنی بصورت ماهیانە برگزار شود.
استاندار کردستان بە وجود مشکل اقتصادی در کارخانە سیمان کردستان نیز اشارە کرد و افزود: دستگاه های اجرایی برای ساخت و سازهای شان خرید سیمان از این کارخانە و دیگر مصالح را از تولیدهای داخلی استان مورد توجە جدی قرار دهند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد بوستان ایمنی توسط شهرداری ها در همە شهرهای استان تاکید کرد.
امیر قادری با بیان اینکە تاکنون همایش ها و کارگاهی آموزشی در چند شهر برای آگاهی مردم در مقابلە با حوادث طبیعی همچون زلزلە برگزار شدە است، ایجاد بوستان ایمنی در شهرها برای آگاهی مردم برای مواجە شدن درست با حوادث دارای اهمیت دانست.
وی ایجاد این بوستان ها را با هدف آموزش بە عامە مردم و بخصوص دانش آموزان خوب ارزیابی کرد و افزود: چون کشور ما در منطقەای حادثە خیز واقع شدە و مردم بصورت مداوم با بلایای طبیعی روبرو هستند بهترین کار ممکن آمادگی و آموزش مقابلە درست با نین بلایا است.
قادری سبک سازی ساختمان ها و استفادە از مصالح با کیفیت و شیوەهای مدرن را از راه های کاهش آسیب هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون زلزلە دانست و ادامە داد: جلسات متعدد و مداومی پیرامون بررسی کیفیت مصالح ساختمانی برگزار شدە اما با این وجود همچنان در این بخش مشکل داریم.
وی اضافە کرد: استفادە از مصالح با کیفیت و استاندارد در ساخت و سازها باید بە مطالبە جدی مردم تبدیل شود و مردم خود متوجە باشند با کاهش هزینە ساخت و ساز امنیت شان را بە مخاطرە می اندازند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان همچنین از برگزاری همایش ترویج مقررات ملی ساختمان در اردیبهشت ماە سال آیندە در سنندج خبر داد.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.