محمد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتفاع برف که از نیمه های شب گذشته در تمام جاده های این شهرستان آغاز شده به بیش از 25 سانتیمتر در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم در استان گیلان رسیده است.
او گفت: با تلاش ماموران راهداری خلخال تمام راههای اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان برفروبی ، تیغه زنی و نمک پاشی شده و تردد در این راه ها با رعایت جوانب احتیاط از سوی رانندگان وسایط نقلیه موتوری در حال انجام است.
رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه دمای هوای این شهر افزایش یافت.
فرامرز فرض الله پورافزود: در حالی که حداقل دمای صبح روز گذشته شهر خلخال 8 درجه زیر صفر بوده با آغاز بارش برف این میزان با 6 درجه افزایش به 2 درجه زیر صفر در پیش از ظهر امروز رسید.
بارش برف پس از 40 روز وقفه و آخرین بارش در 16 آذرماه امسال در خلخال موجب خوشحالی مردم شهرستان به ویژه کشاورزان و باغداران منطقه شده و بسیاری از مردم به خاطر نزول رحمت الهی نماز شکر به جای آوردند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.