رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: 61 نقطه حادثه‌خیز در تلاقی جاده‌های مواصلاتی با کانال‌ها و رودخانه‌ها شناسایی شده که تاکنون مرگ و میرهای دلخراشی را به همراه داشته است.
سیدحجت فتاحی در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در 6 سال گذشته 21 نفر به دلیل سقوط به داخل کانال آب اغلب در شمال استان اردبیل فوت کرده و جان خود را از دست داده‌اند.
وی به ضعف حفاظ این کانال‌ها و بروز تصادفات دلخراش اشاره و خاطرنشان کرد: با کوچکترین تصادف این افراد با سقوط به داخل کانال و رودخانه‌ها دچار خفگی شده و جان می‌بازند.
رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه در طول محور پارس‌آباد، بیله‌سوار و کشت و صنعت ما موفق شدیم 61 نقطه حادثه‌خیز را در تلاقی این راه‌ها با کانال‌ها شناسایی کنیم، افزود: به رغم مکاتبات متعدد با شرکت آب منطقه‌ای در ایمن‌سازی این کانال‌ها و نصب حفاظ‌های فیزیکی مستحکم متاسفانه مسئولان این شرکت توجهی به این امر نداشتند.
فتاحی با اشاره به اینکه جاده‌های شمال استان اردبیل از بخشندگی برخوردار نیستند، تصریح کرد: کوچکترین تخلف در این جاده‌ها منجر به مرگ شده است.
وی به راکد بودن بسیاری از طرح‌های عمرانی به دلیل کمبود منابع اعتباری و بهانه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: ما با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کانال عزیزکندی که جان چهار نفر از هموطنانمان را گرفته با نصب حفاظ‌های مناسب ایمنی را برای این جاده به ارمغان آوردیم.
رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: از 61 نقطه حادثه‌خیز در این بخش 10 نقطه پرحادثه شناسایی شده که با اولویت باید هرچه سریعتر نصب حفاظ و سرعت‌گیرها را با هدف آرام‌سازی جریان ترافیکی انجام دهیم.
فتاحی با اشاره به حوادث تلخ سال‌های اخیر در اطراف کانال و سقوط خودروهای سنگین و سبک به داخل این کانال‌های ناایمن، بیان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم کمیسیون ایمنی راه‌ها در این 61 نقطه حادثه‌خیز نسبت به نصب حفاظ فیزیکی در اطراف کانال‌ها اقدام کرده و همچنین برای ایمن‌سازی برخی از مسیرهای منتهی به مجتمع‌های خدماتی و پمپ بنزین‌ها تصمیمی جدی بیندیشند.
وی در پایان با قدردانی از همت بلند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در احداث پارکینگ خودروهای سنگین و انتقال این ماشین‌آلات به مکان جدید، اضافه کرد: انتظار می‌رود با این حرکت دغدغه اهالی برطرف شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.