به گزارش ایرنا ، احمد شهریار روز سه شنبه در بازدید از واحدهای گلخانه ای شهرستان نمین افزود: این گلخانه ها در مجموع به مساحت 112 هزار و 554 متر مربع در استان در عرصه تولید فعال هستند که ضمن ایجاد اشتغال نقش موثری در بکارگیری نیروهای جوان تحصیل کرده، دارند.
وی عمده محصولات گلخانه ای استان را خیار و گوجه فرنگی دانست و گفت: 2 واحد گلخانه ای تولید گل شاخه رز هلندی نیز در شهرستان های اردبیل و خلخال با تولید 154 هزار و 500 شاخه گل رز هلندی در سال فعال شده اند.
او اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای آنگوتلار گرمی مغان هم با 17 واحد فعال در سطح مفید 54 هزار مترمربع نیز سالانه حدود 18 هزار تن محصول خیار و گوجه فرنگی تولید می کند.
وی در زمینه حمایت از متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای نیز افزود: به متقاضیانی که خواهان احداث واحدهای گلخانه ای هستند از محل تسهیلات یارانه دار و نیز از محل اشتغال فراگیر حمایت های لازم مالی می شود.
او گفت: متقاضیان با شرکت در کلاس های آموزشی و اخذ گواهینامه و بدست آوردن مهارت های لازم در زمینه پرورش محصولات گلخانه ای فعالیت خود را شروع خواهند کرد.
در سال های اخیر توسعه کشت متراکم و استفاده حداکثری از منابع آب و خاک و افزایش در استان اردبیل با جدیت دنبال می شود و اگر تولید سبزی و صیفی در محیط های گلخانه ای استان انجام شود سالانه در مصرف حدود سه میلیارد مترمکعب آب صرفه جویی خواهد شد.
به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، اگر تولیدات سیفی و جالیزی در این استان به کشت محصولات گلخانه ای هدایت شود سه میلیارد متر مکعب آب در مصرف آب صرفه جویی و 200 هزار هکتار از اراضی آزاد خواهد شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.