مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از تحقق 60 درصدی بیمه دام عشایر در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قادر هنرمند در نشست شورای سیاستگذاری امور عشایر استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در پوشش بیمه‌ای عشایر وضعیت مطلوبی را دارد به طوری که علیرغم تکلیف 40 درصدی ما در بیمه دام عشایر این رقم در اردبیل به میزان 60 درصد محقق شده است.
وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای 100 درصدی جامعه عشایر را در دستور کار داریم که طبق برنامه‌های اجرا شده در حال حاضر 70 درصد جامعه عشایر استان اردبیل در بخش انسانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به پوشش بیمه عمر عشایر نیز در استان اردبیل، تصریح کرد: در بخش احشام عشایر پوشش 60 درصدی بیمه را شاهد هستیم که تا پایان سال این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
هنرمند اضافه کرد: عشایر استان اردبیل سالانه بالغ بر 12 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: عشایر استان اردبیل در تولید مصنوعات دستی و گلیم و جاجیم نیز جایگاه ویژه‌ای در کشور دارند به طوری که سالانه این عشایر با تولید 14 هزار مترمربع صنایع دستی از جمله انوع فرش و گلیم و جاجیم نقش تعیین‌کننده‌ای را در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.
وی با یادآوری اینکه سالانه عشایر استان اردبیل خسارات قابل توجهی را در بخش‌های دام و احشام متحمل می‌شوند، اضافه کرد: ما به طور جد پیگیر پرداخت خسارت‌های خشکسالی و سیل به عشایر هستیم و اقدامات لازم در راستای جبران خسارت‌های وارده به این قشر در حال انجام است.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال نیز عشایر استان اردبیل از بابت خشکسالی و سیل خسارات فراوانی دیده‌اند، اضافه کرد: طبق برآورد کارشناسان میزان خسارت وارده به عشایر در سال جاری از بابت خشکسالی یک هزار و 300 میلیارد تومان بوده که در راستای جبران این خسارت در حال رایزنی با مسئولان هستیم.
هنرمند ادامه داد: برای پرداخت کلی این خسارت‌ها مکاتبات لازم انجام شده و قرار است برای جبران خسارت‌های تحمیل شده به عشایر تسهیلاتی با بهره کم به این قشر پرداخت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.