به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خلخال افزود: تنها گرانی موجود در بازار خلخال در روزهای گذشته مربوط به افزایش نرخ تخم مرغ ناشی از معدوم سازی تعداد زیادی از مرغ های تخمی در مناطق مختلف کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود که با توزیع تخم مرغ وارداتی این مشکل هم اکنون برطرف شده است.
وی گفت: با نظارت ماموران اداره صنعت ، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف خلخال تخم مرخ با نرخ هر عدد چهار هزار ریال در بازار عرضه شده و قیمت مرغ نیز از کیلویی 80 هزار ریال به 65 هزار ریال کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: راه اندازی حراجی در واحدهای صنفی شهرستان باید با اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح انجام شود و حراجی های فاقد مجوز تنها با هدف اغفال مشتری و توسط افراد سود جو صورت گرفته و بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت باید از راه اندازی این گونه حراجی ها جلوگیری کنند.
فرماندار خلخال افزود: راه اندازی هرگونه حراجی در سطح بازار تنها در صورت داشتن مجوز به همراه ارائه فاکتور خرید به مشتری و فروش کالا به قیمت 20 درصد زیر قیمت خرید کالا توسط متصدیان حراجی ممکن است.
بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این جلسه از توزیع 30 تن برنج ، 25 تن شکر ، 22 تن گوشت مرغ و چهار تن گوشت قرمز در بازار خلخال با هدف توزیع کالاهای ضروری مردم خبرداد.
حجت مددی ، رئیس اتاق اصناف خلخال هم گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار خلخال هیچ گونه افزایش قیمت در بازار وجود ندارد ولی تخلفات مربوط به بسته بندی کالاها از جمله کاهش وزن بسته بندی و ارائه آن به قیمت غیر واقعی مربوط به مراکز بسته بندی خارج از این شهرستان ، افزایش یافته است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.