به گزارش ایرنا ،مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در جلسه شواری هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: اعتبارات دولتی جوابگوی جبران خسارت های وارده نیست و ضروری است دستگاه های اجرایی مردم را تشویق به بیمه حوادث کنند تا در مواقع بروز خسارت شرکت های بیمه آن را جبران کنند.
وی آموزش را در پیشگیری از بحران و حوادث طبیعی ضرروی دانست و افزود: امسال 60 عنوان دوره آموزشی و 58 مانور تخصصی در استان با هدف پیشگیری از حوادث طبیعی برگزار شده است .
امامی از شناسایی مکان های اضطراری روباز در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این موضوع ،شورای هماهنگی بیمه های ساختمان و کمیته امور ساختمان ها با هدف آسیب شناسی و شناسایی و ضعیت ساختمان های موجود تشکیل شده و شناسایی مناطق پر خطر هم در شهر ستان ها در حال انجام است.
وی تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها ،اجرای 25 برنامه سیما و بر نامه تولیدی صدا ،شناسایی مناطق در برابر مخاطرات طبیعی و فعال نمودن گروه های تخصصی مدیریت بحران را از جمله برنامه های اجرا شده اعلام کرد و گفت :بسیاری از مخاطرات از قبیل سیل ، خشکسالی ، سرمازدگی و تگرگ قابل کنترل است و با اقدامات موثر پیشگرانه می توان خسارات ناشی از برخی بلایای طبیعی از قبیل زلزله را به حداقل رساند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل شناسایی و رفع دخل و تصرفات رودخانه ای ، نوسازی بافت های غیرمقاوم روستایی و شهری ، اصلاح محورهای پرخطر جاده ای ، تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی ، اجرای طرح های آبخیزداری ، شناسائی منابع آب جایگزین برای شرایط اضطراری ، اجرای دقیق ضوابط و مقررات ملی ساختمان و اصلاح سازه های تقاطعی را از جمله اقدامات کارگروه های تخصصی برای پیشگیری وکاهش خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی برشمرد.
وی گفت: جهت گیری توزیع اعتبارات باید در مسیر ارتقا تاب آوری جامعه در برابر حوادث باشد و قبل از وقوع بحران باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و رفع شود.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان خسارت و تلفاتی بر جای می گذارد
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.