دکتر بشیر خالقی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبالغ کلان در حالی برای برگزاری آزمون سراسری کنکور هزینه می شود که تلاش چند ساله نمایندگان مجلس برای حذف کنکور بدلیل برخورداری از درآمدهای کلان مالی این آزمون از سوی دست اندرکاران برگزاری آن از جمله موسسات و آموزشگاه های خصوصی کنکور و سنگ اندازی های مختلف به جایی نمی رسد.
وی گفت: برگزاری آزمون کنکور در حالی که بسیاری از شهرستان های کوچک و کم برخوردار کشور همچون خلخال از داشتن آموزشگاه های پشتیبان این آزمون و یا امکانات آموزشی پشتیبان بخش خصوصی محروم هستند موجب مهاجرت بسیاری از خانواده ها برای استفاده از امکانات آموزشی مناسب برای موفقیت فرزندان در آزمون کنکور و در نتیجه افزایش مهاجرت و خالی شدن شهرستان های کوچک همراه با افزایش جمعیت کلانشهرها و مناطق برخوردار کشور شده است.
نماینده خلخال اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت خلخال به یک سوم جمعیت 30 سال پیش کاهش یافته و در یک نگاه اجمالی می توان دریافت که یکی از علل این کاهش جمعیت و روند رو به رشد مهاجرت میل خانواده ها برای استفاده از امکانات کمک آموزشی کنکور و برخورداری از امکانات آموزشی بهتر و مناسب تر بخش خصوصی در کلانشهرها است.
او اظهار کرد: در حال حاضر که موضوع حذف کنکور از سیستم آموزش عالی کشور حذف نشده راهکار مناسب برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کشور و افزایش ضریب موفقیت آنها در آزمون سراسری کنکور بکار گیری معلمان و مدیران با دانش کافی در سیستم آموزش و پرورش در مناطقی همچون شهرستان خلخال است.
وی با بیان ایکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور در رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی است افزود: نامشخص بودن معیارهای انتخاب معلمان و مدیران مدارس در سیستم جذب آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات امروزی کاهش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را رقم زده است.
به گفته وی ، در حالی که پیش از این علت بی رغبتی معلمان به ارتقای کیفیت آموزش طلب معوقه فرهنگیان از دولت اعلام می شد با پرداخت اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال به عنوان پاداش پایان خدمت معلمان این خواسته قشر فرهنگی و تلاشگر جامعه برآورده شده است.
خالقی با بیان اینکه در انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی باید شاخص های شایسته سالاری از سوی دستگاه های دولتی مد نظر قرار بگیرد اظهار کرد: بکارگیری روش های غیرمتعارف در انتخاب مدیران تنها به آموزش و پرورش ختم نشده و بسیاری از افراد برای دستیابی به پست مدیریتی ادارات دولتی دست به دامن نمایندگان مجلس می شوند که بنظر می رسد استفاده از این گونه راهکارها برای انتخاب مدیران راهکار درستی نباشد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.