مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل از دریافت 32 متن نمایشی برای حضور در نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار«اخلاق و تئاتر» خبر داد.

به گزارش ایلنا، داور فرمانی با اعلام این خبر افزود: تعداد 32 متن نمایشی به دبیرخانه ی نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره رسید که در مرحله نخست برای ارزیابی توسط کارشناسان به مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ارسال شد.

وی اظهار داشت: از 32 متن رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 5 متن در بخش صحنه ای کودک و نوجوان و 27 متن نمایشی برای شرکت در بخش صحنه ای بزرگ سال به دبیرخانه ارسال شده است.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند و تولید آثار فاخر نمایشی، نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار «اخلاق و تئاتر» را  برگزار می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه موضوع این جشنواره آزاد است و آثاری که در راستای شعار جشنواره مفهوم اخلاق در زندگی را لحاظ کرده باشند در اولویت ستاد جشنواره قرار می گیرند، گفت: «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «موضوعات اجتماعی»، «کودک و نوجوان»،  «نشاط عمومی و جوانان»، «ادبیات کهن اسلامی و ایرانی»، «ادبیات شفاهی و آیین‌های منطقه‌ای در ارتباط با آداب و رسوم ارزشمند بومی مانند صلة رحم، دستگیری از نیازمندان و... »، «آثاری که بر اساس خاطرات، رمان و داستان‌های منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقتباس نمایشی شده باشند» از دیگر موضوعات اولویت دار در انتخاب متن های نمایشی این جشنواره است.

وی افزود:  بهترین اثر این جشنواره به تشخیص هیات داوران به طور مستقیم به جشنوارة سراسری تئاتر سوره و اثر بعدی هم به مرحلة بازبینی جشنوارة سراسری تئاتر سوره معرفی می شوند.

فرمانی اظهار داشت: نتایج بازخوانی این متون نیمه نخست دی ماه ۱۳۹6 اعلام و اواخر فروردین ماه 1397 این نمایش ها بازبینی می شود.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره دهه آخر اردیبهشت ماه 1397 در اردبیل برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.