فرزاد قلندری روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی فرهنگی برای توسعه استان افزود: کتابخانه های عمومی بعنوان نهاد متولی ترویج فرهنگ کتابخوانی، نقش تاثیرگذاری در توسعه استان دارند.
وی همچنین پرداخت بموقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها را نص صریح قانون دانست و گفت: هزینه برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی کتابخانه های عمومی و هزینه جاری این مراکز از محل نیم درصد تامین می شود لذا شهرداری ها باید حداکثر اهتمام را به این موضوع داشته باشند.
قلندری، با اشاره به تلاش های استاندار اردبیل برای تکمیل پروژه های عمرانی و صنعتی نیمه تمام استان افزود: جلب مشارکت خیرین توسط اداره کل کتابخانه های عمومی برای تکمیل پروژه های عمرانی قابل تحسین است.
او اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری های استان نیز باید حداکثر همکاری را در زمینه اهدای زمین و صدور پروانه های ساخت برای طرح های فرهنگی داشته باشند.
به گزارش ایرنا از کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: حمایت استاندار از کتابخانه های عمومی مایه دلگرمی کتابداران است.
رباب عزیزخانی افزود: امیدواریم با حضور استاندار جدید در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان، شاهد حمایت های ایشان از برنامه های کتابخانه ای باشیم.
عززخانی ، تکمیل و ساخت 12 باب کتابخانه عمومی نهادی در سه سال را از جمله موفقیت های اداره کل کتابخانه های عمومی ذکر کرد و گفت: در این زمینه شاهد حمایت خیرین ، فرمانداران، شوراهای اسلامی و شهرداران مناطق بوده ایم.
وی همچنین از عضویت 52 هزار نفر در 74 باب کتابخانه عمومی استان خبر داد و افزود: در این کتابخانه ها، علاوه بر امانت کتاب به صورت هفتگی برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی برای اعضا اجرا می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.