کمیته امداد اردبیل از ابتدای فعایت خود در سال 74 تاکنون بیش از 40 هزار فرصت شغلی را برای مددجویان این استان ایجاد کرده است.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد اردبیل از ابتدای فعالیت خود در سال 1374 تاکنون با اجرای 40 هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان این استان آنها را به مرز خودکفایی رسانده است، گفت: هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی، شکوفایی استعدادها و تقویت و رشد ایمانی خانوار تحت حمایت این استان است که برای دستیابی به این مهم در تلاش‌ هستیم. 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون هشت‌هزار و 700 طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد این استان قرار دارد، افزود: طرح‌های اشتغال اجرا شده برای مددجویان حدود سه سال تحت نظارت کمیته امداد اردبیل باقی می‌مانند و در این مدت ناظران فنی و تخصصی با بازدیدهای دوره‌ای خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مجریان طرح‌های خودکفایی ارائه می‌کنند.   دشتی با اعلام اینکه 23 هزار بازدید از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اردبیل در هشت ماهه نخست سال‌جاری به عمل آمده است، بیان کرد: ناظران فنی کمیته امداد این استان ضمن جلوگیری از هرگونه انحراف در اجرای طرح، می‌کوشند تا محصولات تولیدی مددجویان از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد تا به شکل مناسبی در بازار به فروش رسد. 
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه یکی از ‌مهم‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط این نهاد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ها است، گفت: نظارت بر فرصت‌های شغلی ایجاد شده علاوه بر پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال‌ مددجویان اردبیلی، مسیر کارآفرینی آنها را نیز هموار می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه دوهزار و 666 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی در کارگاه‌های آموزشی پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال کمیته امداد اردبیل حضور یافته‌اند، بیان کرد: چنین کارگاه‌هایی با هدف توسعه طرح‌های اشتغال و سوق مددجویان به سمت کارآفرینی برگزار می‌شود که نتایج مطلوبی را به همراه دارد.   دشتی با بیان اینکه هزار و 200 نفر از مددجویان نیز با حضور در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های لازم شغلی را فرا گرفته‌اند، افزود: پس از استعدادسنجی، مددجویان بر اساس علاقه و توانایی‌های خود در کارگاه‌های آموزشی این نهاد شرکت می‌کنند تا با دریافت گواهی مهارت و برخورداری از تسهیلات خوداتکایی، شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند. 
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح استعدادسنجی در بین 27 هزار خانوار تحت حمایت انجام شده است، گفت: 17 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت استعداد و توانایی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را دارند که با تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات اشتغال می‌توانیم به خوداتکایی آنها کمک کنیم.   وی با اعلام اینکه هزار و 834 پروند اشتغال در هشت ماهه نخست سال‌جاری به بانک‌های عامل ارسال شده است، بیان کرد: 654 مددجوی اردبیلی موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر بتوانیم تا پایان سالجاری صد در صد اعتبارات اشتغال را جذب کنیم. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.