به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام امیر رشت بری در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود: ورود کالاهای قاچاق خارجی در سطح گسترده ای به داخل کشور موجبات تعطیلی کارخانه ها ، رکود کسب وکار و تولیدات داخلی را فراهم ساخته و امروزه قاچاق کالا اقتصاد داخلی ما را بشدت تهدید می کند.
وی گفت: در حالی که بحث مبارزه با قاچاق کالا بصورت شعاری در همه جای کشور مطرح است اما ورود جنس قاچاق خارجی درجه 10 بدون پرداخت هرگونه مالیات ،عوارض وگمرک ادامه دارد و عایدات میلیاردی این گونه تجارت قاچاق روز بروز به جیب برخی افراد گسترش بیشتری پیدا کرده و بر میزان بیکاری و رکود اقتصادی جامعه اضافه می شود.
خطیب جمعه خلخال با اشاره به انتقاد اخیر ریس سازمان بازرسی کشور از وضعیت قاچاق کالا گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر اقتصاد سابق بیش از 70 درصد کالای قاچاق از طریق مبادی گمرک وارد کشور می شود و در چنین صورتی مبارزه با قاچاق کالا نیازمند پیگیری جدی مسوولان قوای سه گانه با این معضل بسیار مهم اجتماعی در کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الودگی روز افزون هوای کلانشهرهای کشور گفت: دولت به تنهایی قادر به حل این معضل اجتماعی تهدید کننده سلامتی مردم نیست و انتظار می رود ضمن ارائه راهکارهای اساسی از سوی دولت برای پیشگیری از ادامه روند لودگی هوای شهرهای بزرگ همزمان همه مردم نیز دولت را در دستیابی به یک راهکار کارساز همراهی کنند.
وی با گرامیداشت سالروز ایمنی در مقابل زلزله و هفته کاهش آثار بلایای طبیعی گفت: زلزله اخیر تهران نشان داد که سیستم مقابله با بحران کشور در مقابل بلایای طبیعی بسیار شکننده و ضعیف است.
وی گفت:در حالی که اتفاق خاصی در شهر تهران رخ نداه بود فروش لیتری سه هزار تومانی بنزین در این شهر جای سوال داشت و در این حال ارائه گزارشی از زبان مسوولی در خصوص آماده سازی 2 دستگاه اتوبوس امدادی و 50 دستگاه آمبولانس برای کلانشهری چون تهران با جمعیت چند میلیونی بسیار جای تعجب است.
حجت الاسلام رشت بری اظهار کرد: این اتفاق کوچک در تهران نشانگر این واقعیت است که همه مردم از استحکام بنای خود در مقابل زلزله اطمینان ندارند و برای مقاوم سازی ساختمان ها ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی همراه با نظارت درست براستحکام بناها برای رویارویی با زلزله یک امر الزامی وجدی است.
خبرنگار:بهرام نقی زاده **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.