به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: اعلام مکرر مسدود بودن راهها و یا وجود مشکل تردد در مسیرهای ارتباطی برفگیر از سوی رسانه ها نه تنها موجب نگرانی مردم منطقه در زمان مسافرت و عبور از راهها می شود بلکه موجب ایجاد نوعی ناامیدی در سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در این شهرستان و یا گردشگرانی که قصد مسافرت به این منطقه دارند می شود.
وی گفت: در حالی که بسیاری از کلانشهرهای کشور از مشکلات کمبود نزولات آسمانی و آلودگی هوا رنج می برند ،برف و زمستان زیبای خلخال می تواند به عنوان یک قابلیت و ظرفیت بزرگ گردشگری برای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری زمستانی خلخال محسوب می شود.
او اظهار کرد: اصحاب رسانه به جای تقویت نقاط منفی این موهبت الهی از زیبایی های آن برای معرفی و جلب نظر گردشگران و سرمایه گذاران استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با تلاش راهداران خلخال راههای برفگیر و سخت منتهی به استان گیلان خلخال همیشه باز نگهداری شده و امکان تردد مسافران جاده فراهم شده افزود: اعلام مسدود بودن راههای ارتباطی شهرستان تنها در شرایط بسیار سخت جوی و با تصمیم مسوولان ذیربط بوده و حتی در چنین شرایطی نیز نیازی به بزرگنمایی خبر نیست.
وی وجود ترافیک سنگین در خیابان های مرکزی شهر خلخال را ناشی از وجود مشکل سد معابر اعلام و گفت: انتظار می رود شهرداری خلخال به همراه اتاق اصناف و اتحادیه های صفنی نسبت به فرهنگ سازی در بین کسبه و مردم برای رفع سد معبر و آسان سازی مسیر تردد خودورها اقدام کنند.
رئیس شورای ترافیک خلخال از خرید چراغ های راهنمایی چشمک زن اعلام خطر و نصب آن در نقاط حادثه خیز و پیچ های تند راههای ارتباطی روستایی این شهرستان خبرداد و افزود: با نصب و راه اندازی این تاسیسات ایمنی راههای روستایی منطقه ارتقا می یابد.
سرگرد علیرضا صحبتی ، فرمانده پلیس راه مسیر اردبیل به خلخال نیز در این جلسه گفت: با حدف نقاط حادثه خیز راههای ارتباطی و افزایش علایم ایمنی و هشدار دهنده در راههای ارتباطی استان میزان حوادث رانندگی منجر به فوت و مصدومیت در این استان بطور قابل توجهی کاهش یافته و آمار کاهش حوادث رانندگی جاده ای خلخال نیز بیش از سایر مناطق استان قابل توجه است.
خلخال در 115 کیلیومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، 23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.