به گفته یک عضو هیئت مدیره پتروشیمی اردبیل قرار داد فاز ١ پروژه پروپیلن اردبیل به منظور طراحی و انجام امور مهندسی فردا دوشنبه -٢٧ آذرماه جاری- با شرکت تکینت ایتالیا در تهران منعقد می شود.

به گزارش ایلنا حمیدرضا اسلام درباره جزییات بیشتر این قرارداد گفت: این قرار داد یکی از دستاورد های مهم پسا برجامی محسوب می شود که  شرکت تکینت را موظف می سازد  طی مدت ١٨ ماه طراحی مهندسی پایه و دانش فنی تولیدات پتروشیمی را ارائه کند.

اسلام هدف اصلی  از انجام این کار را اشتغالزایی دانست و افزود : هدف از تأسیس این واحد اقتصادی جایگزینی و تولید هرچه بیشتر محصولات حاصل از گاز به جای صادرات مستقیم این ماده ارزشمند به صورت خام است.

وی اضافه کرد : این کار علاوه بر اشتغال زایی در سطح ملی موجب ایجاد ارزش افزوده در بخش صادرات و همچنین خودکفایی در تولید محصولات وابسته به نفت و گاز  خواهد شد. پتروشیمی اردبیل قرار است با بهره گیری از منابع گاز طبیعی پلی پرو پیلن تولید کند.

در همین زمینه برای راه اندازی و بهره برداری از این پروژه  عظیم اقتصادی، مالکان شرکت تصمیم به انعقاد قرار دادی با شرکت معتبر تکینت ایتالیا گرفته اند.

در راستای تحقق اصل چهل و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی و به منظور تداوم برنامه خصوصی سازی و توانمند سازی بخش غیر دولتی، پتروشیمی اردبیل در مزایده ای به بخش خصوصی واگذار شد. پروژه مذکور نیز از زمان تامین منابع مالی مورد نیاز، در کمتر از ٥ سال به بهره برداری خواهد رسید. با بهره برداری از پروژه پتروشیمی اردبیل، ٢٠٠٠ شغل مستقیم و ده هزار شاغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.