مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل را داشتیم که بخش عمده‌ای از آن تاکنون محقق شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنعت طیور در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته نیز ما در مجموع شاهد تولید 39 هزار تن گوشت سفید و مرغ در استان بودیم که امسال با یک رشد تدریجی شاهد افزایش این میزان تولید تا آخر سال خواهیم بود.
وی نیاز سالانه استان را حدود 30 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: به طور میانگین مردم استان 24 کیلوگرم گوشت سفید مصرف می‌کنند که این میانگین در قیاس با آمار کشوری نسبتا برابر است.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به مازاد تولید گوشت مرغ در استان اضافه کرد: 9 هزار تن مازاد تولید استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود و ما با ظرفیت خوب تولید بخش عظیمی از بازارهای منطقه‌ای را توانستیم به دست آوریم.
اژدری گفت: استان اردبیل در بخش‌های مختلف صنعت طیور جزو استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود به طوری که کیفیت تولید گوشت سفید در استان به نسبت سایر مناطق از مطلوبیت خاص برخوردار است.
وی حمایت همه‌جابنه از فعالان صنعت مرغدار را یادآور شد و افزود: با هدف تنظیم بازار و کنرل قیمت مرغ و تخم مرغ سعی داریم تا همچنان حمایت‌های متعددی را از فعالان صنعت طیور و مرغداری‌های استان انجام دهیم.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل بازار هدف صادرات محصولات صنایع گوشت و فرآورده‌های مرغ را یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین واحد مرغ گوشتی و تخم‌گذار در این استان توان صادرات به کشور روسیه را دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.