به گزارش ایرنا ، اکبر بهنام جو روز پنجشنبه در بازدید از فاز دوم پاینه ، گمرک و طرح های عمرانی شهرستان مرزی بیله سوار مغان افزود: تجارت خارجی و صادرات محصول به کشورهای همسایه از ظرفیت های غنی استان برای توسعه اقتصادی است و باید از این توانممندی بهره مناسب گرفته شود.
وی گمرک بیله سوار مغان را یکی از ظرفیت های مهم در راستای توسعه صادرات غیر نفتی استان ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه فعالیت این گمرک محدود و در شان استان و حتی شهرستان نمی باشد.
وی بر فعال شدن گمرک و نیز فعال تر شدن بازارچه مرزی بیله سوار اشاره کرد و گفت: منطقه مغان و بیله سوار دارای ظرفیت های مناسب برای ایجاد فرصت های اشتغال در منطقه هستند و باید از این فرصت ها در بخش های کشاورزی ، تجارت و گردشگری نهایت استفاده را کرد.
وی بر ضرورت تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی استان تاکید کرد و افزود: مناطق مرزی از جمله بیله سوار نقش ویژه ای در تحقق این سند دارند.
بهنام جو همچنین از خرید دستگاه ایکس ری کامیونی و نصب آن در گمرک بیله سوار مغان فه کرد: با خرید و نصب این دستگاه تردد خودروهای سبک و سنگین گمرک بیله سوار 50 درصد افزایش خواهد یافت.
استاندار اردبیل تاکید کرد که دولت از طرح های اشتغال زا در منطقه حمایت می کند و تسهیلات ارزان قیمت مالی در اختیار سرمایه گذاران منطقه قرار می گیرد .
استاندار اردبیل همچنین به وجود مشکلات در جاده های شمال استان بعنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه استان گفت: ایجاد و گسترش بزرگراه ها در شمال استان باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد .
به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل در جریان سفر به بیله سوار کلنگ ساماندهی مزار شهدای سوم شهریور۱۳۲۰ را بر زمین زد.
بهنام جو همچنین از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی بیله سوار با پیشرفت فیزیکی 95 درصد ، پایانه مرزی و گمرک بیله سوار ، میهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی (هتل شهریار) و تصفیه خانه بیله سوار مغان بازدید کرده و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان شرکت کرد.
استاندار اردبیل روز چهارشنبه نیز در سفر به شهرستان پارس آباد مغان از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
خبرنگارو انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.